| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de maig de 2024


divendres, 27 de juny de 2008
>

El port de Barcelona es prepara per rebre vaixells de 6.300 passatgers

Ahir es va inaugurar la nova terminal A, que permet l'arribada dels grans vaixells actuals i els de nova generació

ROSA M. BRAVO. Barcelona
El port de Barcelona es prepara, amb la nova terminal A i la connexió mitjançant una passarel·la amb la terminal B, per a l'arribada dels vaixells de creuer de més de 6.000 passatgers. Ahir es va inaugurar la nova terminal A, en què la societat Creuers Port de Barcelona ha invertit 15 milions d'euros. L'edifici té 8.300 metres quadrats i una línia d'atracada de 350 metres lineals. Aquestes dimensions permeten l'embarcament i el desembarcament dels vaixells més grans que hi ha ara, per a 4.500 passatgers, i dels nous vaixells de creuer que es construeixen, per a 6.300 passatgers. Només el port de Barcelona i un de Florida estan preparats per rebre els megavaixells. El 2007 van passar pel port de Barcelona 1,7 milions de passatgers, i aquest any s'espera arribar als 2 milions.


 Foto: JUANMA RAMOS

 Foto: JUANMA RAMOS

 Foto: JUANMA RAMOS

+ Les imatges de la nova terminal mostren els arcs detectors (hi passa Jordi Hereu), les cintes d'equipatge i les escales mecàniques. Foto: JUANMA RAMOS

L'estació substitueix l'antiga terminal A, que va estar operativa fins al 2006. Es va enderrocar i al març del 2007 van començar les obres del nou edifici, que va començar a funcionar el maig passat i ahir es va inaugurar oficialment. L'edifici, de 8.300 metres quadrats, compta amb dues passarel·les d'accés als vaixells –una ja funciona i la segona s'està construint–, quatre cintes per recollir les maletes de 200 metres cadascuna i 44 taulells de facturació. A més, hi ha cinc escàners per a l'equipatge i detectors de metalls, oficines per a la Guàrdia Civil i la policia portuària, una àrea comercial i de descans amb 200 butaques i un sistema de vigilància amb circuit tancat de televisió de 24 hores. Entre les terminals A i B hi ha una esplanada de 8.250 metres quadrats destinada a mitjans de transport públics. La societat Creuers Port de Barcelona, amb capital públic i privat –hi participen, entre d'altres, Aldeasa, Mediterrània Acciona i l'Autoritat Portuària de Barcelona–, hi ha invertit 15 milions d'euros entre l'obra civil, les instal·lacions i els equipaments.

Les instal·lacions permeten que hi atraquin els creuers de màxima capacitat. En aquests moments els vaixells més grans tenen una capacitat per 3.600 i 4.500 passatgers. Però s'està construint una nova sèrie, anomenada Gènesi, amb capacitat per a 6.300 persones. Aquests vaixells tindran una eslora de 350 metres, i per això podran atracar a la terminal A. Una passarel·la de 490 metres que connecta aquesta terminal amb la veïna B permetrà repartir els viatgers entre els dos edificis de manera que el port de Barcelona tindrà capacitat perquè aquestes persones embarquin i desembarquin amb facilitat. Segons el director de Creuers del Port de Barcelona, Eduardo Cortada, «només hi ha dos ports al món amb capacitat per a tants viatgers: el de Barcelona i un de Florida». Cortada va destacar que la companyia que ha construït i gestiona la nova infraestructura «ha desenvolupat un projecte que la situa al davant de les companyies del sector». Cortada va afegir que la terminal «pot semblar sobredimensionada, però és pensada així perquè els vaixells de creuer que atracaran al port seran cada cop més grans». El president del Port de Barcelona, Jordi Valls, va destacar que la nova terminal respon a les demandes del món del creuer: «seguretat, qualitat i saber-se adaptar a la pressió que provoca que els vaixells siguin gegants».

L'acte d'inauguració va comptar amb la presència de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i del secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. Hereu va destacar que la nova terminal «és important per al país i per a la ciutat de Barcelona», i va subratllar el creixement que ha tingut en els últims anys el port: d'una banda el Port Vell s'ha integrat a la trama urbana i d'una altra la zona d'activitats logístiques s'ha expandit cap al sud de la ciutat. Nadal va assenyalar que el port de Barcelona «és un dels grans motors econòmics del país» i va assegurar que la col·laboració entre els sectors públic i privat han donat un impuls a la millora del port, una infraestructura que, com d'altres que són cabdals, fa que Catalunya «estigui preparada per sortit de la crisi econòmica».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Port invertirà tres milions d'euros en la nova caserna de bombers

>Els passatgers de creuer deixen uns 130 milions d'euros l'any a Barcelona

>Els creuers del futur ja poden atracar a Barcelona

>Els creuers del futur ja poden atracar a Barcelona

>Els supercreuers del futur ja poden atracar a Barcelona

>«No hi ha prou línies d'atracament per als vaixells grans»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.