| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


divendres, 27 de juny de 2008
>

Els passatgers de creuer deixen uns 130 milions d'euros l'any a Barcelona

Hereu diu que la nova terminal és la «porta d'entrada» del turisme de «qualitat»

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
Entre 125 i 130 milions d'euros. Aquest és el volum que genera l'activitat induïda dels passatgers dels vaixells de creuer a Barcelona. Les previsions de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) per al 2008 indiquen que se superaran els dos milions de passatgers de vaixells de creuer, amb un increment del 13% respecte al 2007, i les 900 escales, amb un augment del 10%. L'alcalde, Jordi Hereu, va indicar que la nova terminal és «una gran porta d'entrada» de turisme de «qualitat».


+ Passatgers sortint d'un vaixell de creuer al Port de Barcelona. Foto: ORIOL DURAN

El 60% dels 1,7 milions de passatgers de creuer que van fer escala a Barcelona l'any passat van començar o acabar el creuer a la capital catalana. Això vol dir que van generar més riquesa a la ciutat, ja que van hi van passar una o dues nits. El president del Port de Barcelona, Jordi Valls, calcula que el volum a despesa indirecta d'aquests turistes pot ser d'entre 125 i 130 milions d'euros. Davant d'aquestes xifres, Hereu va admetre que els passatgers de creuer «ens interessen» perquè són un segment alt del turisme, que representa el 15% de la riquesa que s'hi genera. Per això, els dos milions de passatgers que s'esperen aquest any «irradien molta prosperitat a molts sectors de la ciutat», va indicar Hereu.

L'activitat dels creuers suposa un 8% del total del Port de Barcelona. Però els beneficis del sector dels vaixells de creuer també arriba a altres sectors. Així, ha enfortit alguns dels vols intercontinentals a l'aeroport del Prat, sobretot els que connecten Barcelona amb els Estats Units. Els turistes nord-americans viatgen en avió fins al Prat per iniciar els creuers a la capital catalana. «Gràcies a aquesta activitat hi ha una sinergia positiva amb aquests vols», va dir el president del Port de Barcelona.



LA TERMINAL E, L'ÚLTIMA
Valls va avançar que en els pròxims «quatre o cinc anys» podria haver-hi una nova terminal, que seria l'última. El president del port de Barcelona va destacar que serà la terminal E, que estarà situada al final del Moll Adossat. Està previst fer aquest any la licitació d'una segona part del Moll Adossat, on es traslladaria Unión Naval Barcelona, que és al Port Vell, per millorar l'actual terminal de contenidor del Port Nou i per tenir un espai per la futura terminal de creuers. «Entrarà en adjudicació en el moment que el mercat ho determini», va advertir Valls, que va afegir que les infraestructures s'han de fer en el moment «oportú». A més de la terminal A, el Port disposa de la terminal B, que va ser inaugurada a l'abril del 2005 amb una inversió de 10 milions d'euros i la C, que va requerir una inversió de 3,5 milions, de Palacruceros, inaugurada a l'abril del 2007. L'oferta es completa amb les tres terminals del World Trade Center.

La gran aposta del Port de Barcelona per incrementar l'activitat de creuers és desestacionalitzar el turisme. Abans la temporada de creuers començava al mes de juny i acabava a final de setembre. Ara comença al març i es perllonga fins al novembre. Aquest any companyies navilieres com Costa Cruceros, Royal Caribbean o MSC comencen a posar vaixells a l'hivern.

El Port de Barcelona encapçala la llista de ports del Mediterrani pel que fa al sector dels vaixells de creuer i en el món està situat en la novena posició. No obstant això, els experts preveuen que poden ser el número 4 d'aquest llistat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El port de Barcelona es prepara per rebre vaixells de 6.300 passatgers

>El Port invertirà tres milions d'euros en la nova caserna de bombers

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.