No va agradar gens a la formació ecosocialista que el president del govern espanyol, José Luís Zapatero, parlés en el discurs d'investidura del transvasament del Roine i obviés la problemàtica urgent de Catalunya per portar aigua a la tardor si continua sense ploure.
Però encara va agradar menys i la falta d'informació sobre l'obra que arriba al departament agreuja el malestar l'opció del govern espanyol de fer una canonada de 60 quilòmetres entre Tarragona i Olèrdola per portar a Barcelona els excedents d'aigua que no es consumeixen a les comarques del Camp de Tarragona que hi arriben a través del minitransvasament de l'Ebre. I és que la formació ecosocialista tem que les obres no siguin reversibles, és a dir, que no es retirin un cop acabi la portada d'aigües cap a Barcelona que, segons el Departament de Medi Ambient, només és necessària fins a la posada en marxa de la dessalinitzadora del Prat, el maig del 2009. També recelen que les obres arribin a temps. L'estudi de les diferents alternatives que va fer l'ACA xifrava en 21 mesos el termini d'execució d'aquesta obra, per la qual cosa quedava desestimada pel departament.
Finalment, però, i per assegurar-se que la portada d'aigües tingui una data final, ICV presentarà una moció en el pròxim ple del Parlament, que ja ha rebut el suport del PSC, en la qual es demanarà la temporalitat, que no pas la reversibilitat, de l'obra.
El malestar dins les files d'ICV i en el Departament de Medi Ambient podria comportar algunes dimissions que segons el diari Segre arribaran a alts càrrec de l'ACA, entre els quals, el director, Manuel Hernández.