| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 de desembre de 2025


dissabte, 15 de març de 2008
>

Port Aventura inaugura la nova temporada havent venut ja 30.000 abonaments

Al juny vinent obren els tres camps de golf, amb els quals vol atraure visitants internacionals, sobretot nòrdics

EVA POMARES. Salou Vila-seca
La catorzena temporada de Port Aventura va començar ahir, amb la tranquil·litat d'haver superat, el 2007, la barrera dels quatre milions de visitants i amb expectatives de continuar augmentant, tot i que la conjuntura econòmica no hi ajudi. La directora general, Mercedes de Pablo, ha assegurat que «les perspectives són molt bones i esperem continuar en el camí del creixement». Port Aventura espera poder compensar una eventual baixada de visitants catalans i espanyols, a causa del delicat moment econòmic, amb un increment dels estrangers. El parc, que va inaugurar a l'estiu passat una nova atracció –el Furius Baco–, oferirà la principal novetat al mes juny que ve, quan estiguin a punt els tres camps de golf en construcció, que han d'ajudar a desestacionalitzar el negoci.


+ El reusenc Adrià Ballesteros, a la dreta i amb motxilla, va aconseguir ser el primer visitant de la temporada. Foto: RITA LAMSDORFF

Tot a punt per a una nova temporada a Port Aventura. El complex de lleure familiar va encetar ahir temporada amb un negoci consolidat que vol continuar creixent. El 2007 va ser un bon any: es van assolir els 40 milions de visitants des del 1995 –solament tres anys després dels 30 milions– i es va superar la barrera dels quatre milions de visitants. Per enguany i fins que el parc no tanqui portes després de la campanya de Nadal, la previsió és continuar incrementant el nombre de visitants, segons ha declarat la directora general, Mercedes de Pablo. «Volem superar els 4,1 milions de l'any passat i les perspectives són molt bones.» El parc ja ha venut 30.000 abonaments de temporada, majoritàriament a visitants locals. Pel que fa a la desacceleració econòmica, De Pablo opina que «potser el turisme espanyol se'n ressentirà una mica, però espero que els estrangers ens ajudin a mantenir la demanda».



AIGUA PER AL GOLF
Aquesta temporada es donarà el tret de sortida a la nova estratègia del parc, que permetrà diversificar el negoci, anant més enllà del turisme familiar, i acabar de consolidar-se com a destinació turística per dret propi. Els tres camps de golf, que s'inauguraran al mes de juny vinent, han comportat una inversió total de 37 milions i han estat dissenyats pel prestigiós golfista australià Greg Norma. Dos dels camps tenen divuit forats i el tercer, nou. Davant la preocupació general per la falta de pluja i la sequera, De Pablo ha remarcat que els camps es regaran amb aigua de depuradora. «Al parc no fem servir aigua potable, és reciclada, i a més hem incorporat una dessalinitzadora pròpia per aprofitar-la millor».

Amb el golf, el parc vol aconseguir «nous clients i la prioritat és el mercat dels països nòrdics», segons De Pablo. L'interès pel mercat escandinau no es limita a Port Aventura. La resta d'agents turístics de la Costa Daurada consideren els nòrdics uns turistes potencials força interessants i esperen que quan la base de Ryanair a l'aeroport de Reus estigui consolidada hi hagi una o més d'una ruta que enllaci amb els països nòrdics. Aquests turistes, que com molts vénen a la recerca de sol, acostumen a tenir un nivell adquisitiu mitjà o alt i, sovint, vénen fora de temporada alta. Ara mateix els britànics són els primers clients no estatals del parc i també de la zona. El 2009 una segona inversió ajudarà a desestacionalitzar i diversificar el negoci: el centre de convencions i congressos, amb una capacitat per a 4.000 persones. La constructora COMSA ja ha començat les obres.



L'EFECTE DEL TAV
Port Aventura s'ha vist beneficiada de l'arribada del tren d'alta velocitat al Camp. Tot i el pessimisme respecte a la repercussió de la costosa infraestructura ferroviària en el sector turístic, el parc n'és l'excepció: el nombre de visitants madrilenys es va incrementar un 15% l'any passat i el de saragossans també va augmentar. Renfe ja ha posat a la venda bitllets combinats amb trens de mitja distància per anar al parc.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Vull sortir a la tele»

>La desacceleració econòmica no afecta les reserves de viatges per Setmana Santa

>Ocupació d'un 90% a les estacions d'esquí

>La Diputació posa en marxa una central de reserves hoteleres de Costa Daurada

>El turisme rural només aconsegueix omplir els dies centrals de les vacances

>Els hotels de la Costa Daurada esperen un 70% d'ocupació, inferior a la del 2007

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.