Per molts hotels, el risc econòmic d'obrir en una Setmana Santa que cau tan aviat és «molt elevat i optaran per fer-ho pel pont del Primer de Maig, en què el mercat anglès, holandès, francès i rus comença a entrar amb força en la zona», segons Ma. Eugènia Arbó, presidenta de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda. D'altra banda, l'ocupació turística també ha disminuït 8 punts comparada amb la Setmana Santa de l'any passat, i les previsions la situen en el 70% de mitjana els quatre dies festius. Una Setmana Santa al març complica la gestió hotelera, però acaba engrossint la balança anual, perquè els hotels que decideixen obrir ja no tanquen. Juntament amb la possibilitat que canviï el temps i vingui pluja i fred, aquest any l'altre competidor és l'estació d'esquí.
Les particularitats de la Setmana Santa, i més si és tan aviat com aquest any, fan difícil extrapolar-ne el resultat a les perspectives per al conjunt de la temporada. De tota manera, el sector està a l'espera de veure quin impacte tindrà la desacceleració econòmica. Arbó ha assegurat: «Afecta tots els sectors, i l'any passat ja va disminuir lleugerament el turisme», tot i que la Costa Daurada va mantenir el tipus respecte a la resta de destinacions catalanes. Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, considera que «en la jerarquia de necessitats socials, al temps d'oci és cada cop més difícil renunciar-hi. Ens estem de comprar-nos altres coses, però no de les vacances». Tot i això, es preveu que «tindrà algun impacte en l'activitat, com l'estada mitjana que ja va baixar una dècima l'any passat i en la despesa per turista», que ara és de 70 a 80 euros diaris. La crisi no es traduirà automàticament en un «daltabaix, perquè a l'hora de consumir la gent ens deixem portar per reaccions menys racionals, i si bé es mira més la despesa, les vacances són una necessitat que no s'elimina».