| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 19 de maig de 2024


dijous, 7 de febrer de 2008
>

Els autobusos del Baix Empordà es coordinaran en horaris amb els trens que parin a Caldes i Flaçà

La coincidència entre els diferents mitjans de transport serà una de les prioritats

ORIOL MAS. Flaçà
La connexió amb transport públic des de qualsevol punt del Baix Empordà amb les estacions de tren de Caldes i Flaçà és complicada avui en dia, tant per falta de serveis com per desajustament d'horaris entre els autobusos i els trens, sobretot a Caldes. El Pla de Transport de Viatgers preveu que les estacions de Flaçà i Caldes siguin els punts on enllacin els horaris de trens i autobusos del Baix Empordà, una prioritat que es vol estendre arreu per facilitar els transbordaments i l'ús del transport públic.


«Caldes i Flaçà han de ser la porta ferroviària del Baix Empordà». Així ho definia ahir el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que remarcava que els trens que parin a l'estació de Flaçà hauran d'estar coordinats amb els autobusos que vinguin de la Bisbal, Torroella, Begur o l'Escala, de la mateixa manera que passarà amb Caldes i els autobusos provinents de la zona entre Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols. Això mateix es vol fer amb l'estació de tren de Ripoll, connectant-la per exemple amb Camprodon, Gombrèn o Sant Joan de les Abadesses. De fet, el pla detecta una manca de coordinació entre ferrocarril i bus, i aquesta poca facilitat en l'intercanvi es considera un dels punts que s'han de millorar per augmentar l'ús del transport públic, amb l'objectiu de crear un sistema intermodal en xarxa, entre els autobusos urbans, interurbans i els trens. Que tots els municipis tinguin transport públic i connexió amb les capitals de comarca o punts de referència comarcals és un altre dels objectius.



PLA AL BAIX EMPORDÀ


Per aconseguir-ho es preveuen redactar diversos plans comarcals per millorar el transport. En aquest sentit, el del Baix Empordà ja està molt avançat, i segons Villalante abans de l'estiu es podrà començar a aplicar a la zona entre Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i pocs mesos després a la resta de la comarca. El pla inclourà una millora de la freqüència dels autobusos entre els pobles, així com la creació de serveis directes des dels nuclis més importants fins a Girona. A més, es volen enllaçar els busos interurbans amb els serveis urbans que ja hi ha.



Millores que inclou el Pla de Transport de Viatgers en serveis d'autobusos - Olot-Girona: reforç dels serveis directes en hora punta
- Barcelona-Girona: reforç dels serveis directes en hora punta
- Banyoles-Girona: servei directe i reforç en hores punta
- Figueres-Girona: servei directe
- Banyoles-Figueres: tres viatges al dia per sentit com a mínim
- Girona-Lloret: un servei cada dues hores
- Tordera-Blanes: un servei cada hora
- Santa Coloma de Farners-Girona: un servei cada hora
- Tordera-Blanes: un servei cada hora
- Santa Coloma de Farners-Girona: un servei cada hora
- Figueres-Sant Feliu de Guíxols: increment de l'oferta
- Palafrugell-Begur-Gi-rona: canvi d'horaris
- L'Estartit-Girona: increment de l'oferta i servei directe
- La Bisbal-Torroella de Montgrí (per Ullastret i Gualta): nou servei
- Girona-la Bisbal- Palafrugell-Palamós- Sant Feliu de Guíxols: increment de l'oferta
- Figueres-la Bisbal- Palafrugell: increment de l'oferta i allargar el recorregut fins a l'hospital de Palamós


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Soterrar a Figueres val 60 milions

>El govern vol impulsar un servei ferroviari de rodalies entre Maçanet i Figueres

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.