| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 9 de maig de 2024


dijous, 7 de febrer de 2008
>

El govern vol impulsar un servei ferroviari de rodalies entre Maçanet i Figueres

És una de les mesures incloses dins el Pla de Transport de Viatgers, i es vol executar abans d'acabar el 2012

ORIOL MAS. Girona
El govern va sotmetre ahir a informació pública el Pla de Transport de Viatgers 2008-2012, que inclou tot un seguit de mesures per potenciar l'ús del transport públic, tant el de carretera com el ferroviari. Una de les més destacades és l'impuls d'un servei ferroviari de rodalies entre Maçanet i Figueres, amb especial atenció a l'entorn de Girona. Per a això s'utilitzaria la via convencional, que considera que està «infrautilitzada», mentre que també es considera l'ús de la via d'alta velocitat per connectar les principals capitals del país. En aquest cas, Girona i Figueres s'unirien a Barcelona amb trens sense parades. Pel que fa a l'autobús, el pla preveu millorar la connexió de Girona amb els pobles de l'entorn. L'objectiu és aprovar el pla el juny d'aquest any.

Les rodalies de Girona es dividirien en dues línies: una primera, de Maçanet a Flaçà, i una segona, de Riudellots a Figueres. Aquestes dues línies es dividirien en tres trams: de Maçanet a Riudellots, de Flaçà a Figueres i de Riudellots a Flaçà. Els dos primers tindrien una expedició cada hora, i en les hores punta, dues. De Riudellots a Flaçà serien dues expedicions cada hora, però quatre en les hores punta. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol potenciar així el transport ferroviari i estructurar la mobilitat a l'entorn de Girona, aprofitant millor una infraestructura ferroviària que considera que actualment està «infrautilitzada». Les estacions serien les mateixes que hi ha actualment, si bé el Pla de Transport de Viatgers inclou la possibilitat que aquest model es redefineixi en un futur per a línies de tren-tram, una barreja de tren i tramvia. L'horitzó per aplicar aquest servei de rodalies és el 2012, però està condicionat a la transferència de la competència de Rodalies que estan negociant l'Estat i la Generalitat arran del nou Estatut. De fet, aquest nou servei s'afegiria als que ja existeixen actualment de Regionals, Talgo i altres de Barcelona a Portbou.



ÚS DE LA VIA DEL TAV


L'altra iniciativa destacada del pla en l'àmbit ferroviari és la utilització de la línia del TAV –sempre que s'hagi acabat l'any 2012– per desenvolupar-hi nous serveis regionals d'altes prestacions, amb trens ràpids de fins a 220 quilòmetres per hora. La finalitat d'aquesta iniciativa serà connectar els principals punts del país i totes les capitals, concretament Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, l'Aldea i Lleida. A més, i en funció de les necessitats, s'hi podria incorporar una estació a l'aeroport de Girona i una altra al de Reus. El servei es farà a través de recorreguts directes o semidirectes (amb cap parada o només alguna) entre els diferents punts, i les freqüències de pas d'un comboi cada hora com a mínim entre les diverses línies de què constarà el servei, entre les sis del matí i les deu de la nit. Les previsions, però, són augmentar aquestes freqüències més endavant, tal com preveu el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya, que té com a horitzó l'any 2026.



A BARCELONA, EN 35 MINUTS


Amb aquest nou servei –amb trens de més de dos-cents seients– es podria anar de Girona a Figueres en 10 minuts –una tercera part del que es triga a actualment–, de Figueres a Barcelona en 45 i de Girona a Barcelona en 35 –menys de la meitat que avui dia–. Pel que fa a les altres estacions, i agafant el tren a Girona, es trigaria una hora per anar fins a Vilafranca del Penedès, una hora i mitja per desplaçar-se a Tarragona, 110 minuts per anar fins a l'Aldea-Amposta i 2 hores i 5 minuts per arribar a Lleida.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Soterrar a Figueres val 60 milions

>Rodalies a més llocs

>Integració tarifària

>Més estacions i carril bus

>Els autobusos del Baix Empordà es coordinaran en horaris amb els trens que parin a Caldes i Flaçà

>El govern vol tenir en marxa un servei de rodalies entre Maçanet i Figueres el 2012

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.