| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


dijous, 15 de novembre de 2007
>

Punt i a part. Es planteja l'habilitació permanent del carril bus a l'autovia C-31

Trànsit creu que el carril obert per la crisi de rodalies funciona i pot ser definitiu

R.M. BRAVO AGÈNCIES. Barcelona
El Servei Català de Trànsit (SCT), el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport estudien la possibilitat que el carril que s'ha habilitat a la C-31 per als autobusos substitutoris del servei de Renfe sigui permanent. El director del SCT, Josep Pérez Moya, va declarar ahir que, tot i els col·lapses que hi ha hagut a l'autovia de Castelldefels, el carril bus és una bona manera de prioritzar el transport públic.


+ Un bus que cobreix el tram tallat de rodalies circula pel carril provisional que s'ha habilitat a la C-31. Foto: ORIOL DURAN

Pérez Moya va explicar ahir en finalitzar un acte sobre tecnologia vial que els alcaldes del Baix Llobregat, i especialment l'Entitat Metropolitana del Transport –la presideix l'alcalde de Sant Joan Despí, el socialista Antoni Poveda–, han proposat al SCT l'habilitació permanent d'un carril per a ús exclusiu del transport públic a l'autovia de Castelldefels, la C-31. Aquesta proposta l'han fet arran de la posada en marxa d'aquesta via exclusiva per a busos i taxis el passat 25 d'octubre, per facilitar el pas dels autobusos substitutoris del servei de rodalies entre Gavà i Sants després del tall ferroviari per les obres del tren d'alta velocitat. El director de Trànsit va afirmar que «s'ha demostrat que el carril bus funciona i que és una bona manera de donar prioritat al transport públic», i que l'experiència ha obert el debat sobre la necessitat de posar en marxa un carril per a vehicles de passatgers a l'àrea del Baix Llobregat. Pérez Moya va subratllar que el carril bus provisional «demostra que prioritzant el transport públic milers de ciutadans poden resultar beneficiats».

El carril per als autobusos substitutoris del servei de Renfe va provocar, el primer dia que es va posar en marxa, un col·lapse circulatori espectacular que va fer que els conductors dels vehicles privats triguessin una hora i mitja a fer el trajecte de Gavà a Barcelona. Després d'aquella nefasta estrena, els responsables de Trànsit van millorar el sistema de senyalització i van reduir el carril bus i l'addicional que es va obrir per als vehicles privats de 13 quilòmetres a set, entre la connexió de la B-204 amb la C-31 i Bellvitge.

La C-31 té, a la sortida de Barcelona, quatre carrils, i passa a tres i després a dos a partir del Prat. L'alcalde de Gavà, el socialista Joaquim Balsera, és un dels que es mostren a favor d'un carril definitiu. Però no de qualsevol manera. «Comparteixo el fet que s'incrementi la velocitat comercial dels autobusos, però la C-31 és una via molt saturada i s'ha d'estudiar com fer les millores, amb un projecte i inversions», va argumentar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Álvarez amplia els bitllets gratuïts a rodalies fins a l'arribada de TAV a Barcelona

>Un informe intern va alertar de perill al túnel de FGC cinc dies abans de tallar la línia

>Empat infinit, guanya Montilla

>Montilla no demanarà la dimissió de cap ministre, encara que sigui del PP

>Punt i a part. El «problema» ara viatja en Rodalies

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.