| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dijous, 15 de novembre de 2007
>

Álvarez amplia els bitllets gratuïts a rodalies fins a l'arribada de TAV a Barcelona

La mesura beneficiarà els usuaris de les línies C2, C7 i C10 però n'exclou els de mitjana i llarga distància

PAULA MERCADÉ AGÈNCIES. Barcelona
L'última promesa de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, és prolongar la gratuïtat dels bitllets de les línies de rodalies afectades pel desgavell ferroviari fins que el tren d'alta velocitat (TAV) arribi a Barcelona. Una data que encara s'ha de fixar. La mesura anunciada per la titular de Foment continuarà beneficiant els usuaris de les C2 sud, C7 i C10 que actualment tenen restringit el servei, i exclou, però, els passatgers de mitjana i llarga distància que també pateixen les conseqüències de les obres del TAV a l'entrada de la ciutat. Álvarez va qualificar de «despropòsit» anar «més enllà» oferint tiquets gratuïts també als usuaris de Tarragona com ha demanat CiU, ja que el govern espanyol «fa un esforç molt gran no cobrant aquests serveis».


+ Un dels trajectes de la locomotora que va circular ahir entre Sants i Gavà. Foto: ANTONIO MORENO

Com si els diners fossin seus, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va recordar que el govern espanyol «feia un esforç molt gran» prolongant la gratuïtat dels bitllets de les línies de Rodalies afectades per les restriccions del trànsit ferroviari com a conseqüència dels esvorancs provocats per les obres del tren d'alta velocitat (TAV) entre Sants i Bellvitge. La setmana passada Álvarez ja va aprofitar l'assistència a un programa de televisió estatal per comunicar que el servei de Rodalies de Barcelona es restabliria abans del dia 30 de novembre. Ahir va aprofitar que estava convidada a un altre programa d'una altra cadena espanyola per anunciar que els usuaris de les línies C2, que va de Sants Vicenç de Calders fins a Maçanet; de la C7, que uneix Martorell amb l'Hospitalet, i de la C10, que enllaça Barcelona amb l'aeroport, continuarien tenint els tiquets gratuïts fins que el TAV arribés a Barcelona. Una data que encara està per fixar però que Álvarez insisteix a assegurar que serà abans de les eleccions.

La proposta que va fer ahir Álvarez continuarà beneficiant només els usuaris de les línies de rodalies que des del 20 d'octubre passat fan els trajectes amb un servei de bus, gratuït des del dia 25. Exclou, però, els viatgers de mitjana i llarga distància que també pateixen les conseqüències dels treballs del TAV a l'entrada de Barcelona. Tot i assegurar que coneixia «els inconvenients que generen al ciutadà» les restriccions ferroviàries, va qualificar de «despropòsit» anar «més enllà» i donar bitllets gratuïts també, per exemple, als que agafin el tren a Tarragona direcció Barcelona, com va proposar CiU. «Tots els espanyols voldríem que fos gratuït tot», va etzibar.

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, no es va atrevir a dir dimarts, en la seva compareixença setmanal davant dels mitjans de comunicació, a quines estacions de la C2 sud pararien els trens quan es restablís parcialment el servei.



PRUDÈNCIA MINISTERIAL
Prudent, va dir que donaria aquesta informació quan haguessin acabat les proves de seguretat i tingués els informes tècnics favorables. Sense aquesta documentació a la mà, Álvarez va avançar que «si dissabte es reobre parcialment la C2 sud es donarà accés directe a les estacions de Vilanova, Sitges, el Garraf, Platja de Castelldefels, Castelldefels i Bellvitge». No va dir, però, en quines d'aquestes estacions hi passarien trens que enllaçarien amb Barcelona i continuarien circulant per la C2 nord, i en quines hi pararien combois que acabarien el seu recorregut a Gavà per enllaçar allà amb el servei substitutori d'autobús. Tampoc va dir quina seria la freqüència de pas d'aquests trens que hauran de circular per via única. Per tenir aquesta informació caldrà esperar.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una hora de proves

>El PP diu que Montilla va promoure el traçat del TAV per Bellvitge

>Un informe intern va alertar de perill al túnel de FGC cinc dies abans de tallar la línia

>Empat infinit, guanya Montilla

>Iceta acusa Mas de «no estar a l'altura»

>ERC i ICV-EUiA exigeixen que es prioritzi rodalies sobre el TAV i s'assumeixin «responsabilitats» polítiques

>El finançament, la prioritat pel 2008

>Montilla no demanarà la dimissió de cap ministre, encara que sigui del PP

>«Nadal potser no se'n recorda»

>Punt i a part. El «problema» ara viatja en Rodalies

>Punt i a part. Es planteja l'habilitació permanent del carril bus a l'autovia C-31

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.