| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 23 d'abril de 2024


dimarts, 23 d'octubre de 2007
>

Punt i a part. El volum de cotxes que entren a Barcelona per la Gran Via i la Diagonal creix un 10%

Els vehicles que hi accedien per la C-31 i la C-32 van tardar entre 20 i 30 minuts més del normal

ANNA BALLBONA. Barcelona
El tall a dues línies de rodalies i una de Ferrocarrils va tenir un efecte immediat en el trànsit d'entrada a Barcelona, amb molts usuaris que van preferir evitar el pelegrinatge amb autobús. Per aquest motiu la Gran Via i la Diagonal, per accedir a la ciutat des del sud, van registrar ahir al matí un 10% més del volum de cotxes que tenen habitualment. Tot i això, l'entrada a la ciutat per aquestes vies va ser «més esglaonada» que de costum, segons Assumpta Escarp, regidora de Seguretat i Mobilitat. Calculen que entre les set i les deu del matí van entrar a Barcelona uns cinc-cents cotxes més dels que ho fan un dilluns normal.


+ Un dels autocars per la ruta específica dissenyada per l'Ajuntament de Barcelona. Foto: G.M.

Les entrades a Barcelona per la Gran Via i la Diagonal van registrar uns augments del volum de cotxes especialment marcats entre les set i les vuit del matí d'ahir (amb un 9,1% més de trànsit), i de les vuit a les nou del matí (amb un 11,2% més). Aquestes són les xifres que va donar a conèixer ahir l'Ajuntament de Barcelona, i que es tradueixen en un total de cinc-cents cotxes més que van entrar a la ciutat pel sud. Per evitar que la Gran Via i la Diagonal es col·lapsessin en excés, els autobusos especials que anaven fins a l'avinguda Maria Cristina hi arribaven per Montjuïc. L'Ajuntament no planteja, per ara, cap canvi d'emplaçament de l'arribada dels autobusos. La regidora de Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp, va defensar ahir la «priorització del transport públic» amb el reforç de les línies interurbanes que van acordar, per evitar que augmenti el volum de cotxes d'entrada a Barcelona.

La C-32 i la C-31 van experimentar un augment d'entre un 5 i un 7% del volum de cotxes ahir, entre les sis i les vuit del matí. El Servei Català de Trànsit va detectar que les retencions van començar una mica més d'hora del normal (cap a tres quarts de set), per bé que es van allargar força més, fins ben bé passades les nou. Aquestes cues van provocar que els cotxes que ahir al matí, en les hores punta, van passar per la C-31 o la C-32 arribessin a Barcelona entre vint minuts i mitja hora més tard de l'habitual.

Les cues més importants van ser a l'A-2, amb 16 quilòmetres de retenció entre Castellbisbal i Sant Joan Despí, entre dos quarts de vuit i dos quarts de nou, i a la C-31, amb 11 quilòmetres de cua entre Castelldefels i el Prat, entre dos quarts de vuit i les nou i 53 minuts. També hi va haver 11 quilòmetres de cua en aquesta mateixa franja horària a la B-23, entre Molins de Rei i la Diagonal. A la B-245 es van arribar a acumular vuit quilòmetres de retencions, i a la C-32, sis.

Segons Lluís Serrano, cap de gestió del trànsit del Servei Català del Trànsit, el col·lapse equivaldria a «un dia de pluja». Val a dir que per avui precisament s'han anunciat pluges. «Hi ha hagut més problemes que en un dia normal, però tampoc ha estat un gran col·lapse», va indicar.

El Servei Català continua recomanant als usuaris de transport públic que agafen el cotxe com a alternativa que surtin una mica més d'hora per evitar cues. Tot i això, confien que avui hi hagi menys problemes que ahir. «El dilluns sempre és més problemàtic que el dimarts, i avui encara hem pogut passar», deia Serrano.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Viatge gratis a la C2 sud, C7 i C10

>Punt i a part. La C-31 tindrà avui un carril addicional

>Punt i a part. El Gornal, més aïllat

>Punt i a part. La solitud regna a l'estació de Plaça Espanya

>Punt i a part. Els canvis en la llarga distància afecten 7.000 viatgers al dia

>Punt i a part. Més temps per fer el sudoku

>Punt i a part. Pagar el metro

>Punt i a part. Tota l'oposició municipal de Barcelona exigeix dimissions en el Ministeri de Foment

>Punt i a part. Hereu diu que malgrat els problemes, no es replanteja el traçat del TAV pel centre de Barcelona

>Punt i a part. El PP llança la campanya «Amb Z de “chapuzero”» i EUiA crida a mobilitzar-se

>El transport marítim, descartat si la situació no s'agreuja

>Normalitat aTortosa

>Tres hores fins a Reus

>Zapatero compareixerà al Congrés a petició pròpia pels problemes del servei ferroviari

>Punt i a part. Rodalies se'n surt com pot en bus

>Punt i a part. «Agafi Renfe i conegui Barcelona amb bus»

>Punt i a part.. Menys usuaris del tren al Garraf

>Punt i a part. «Ja no em sorprèn res»

>Punt i a part. Els sindicats demanen la suspensió de les obres del TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.