| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 12 de maig de 2024


dimarts, 23 d'octubre de 2007
>

Punt i a part. La solitud regna a l'estació de Plaça Espanya



R.M.B.. Barcelona

+ Els vestíbul d'accés a les andanes, desert ahir al matí. Foto: QUIM PUIG

L'estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Plaça Espanya presentava ahir a les onze del matí una imatge insòlita: en comptes del tràfec habitual d'un dilluns a mig matí, les andanes i el vestíbul que les comunica estaven absolutament desertes. Només s'hi movien, amb comptagotes, els pocs usuaris que agafaven el tren llançadora que, cada deu minuts, comunicava Plaça Espanya amb l'estació d'Europa-Fira. Abans d'arribar a la barrera d'accés a les andanes, i abans de validar els bitllets, els empleats de FGC recomanaven als viatgers que anessin en metro fins a l'estació d'Avinguda Carrilet, a l'Hospitalet, i que des d'allà comencessin el viatge amb tren a qualsevol de les destinacions de la línia Llobregat-Anoia. La recomanació era ben lògica: en cas contrari, els passatgers que per exemple volguessin anar a Sant Boi, a Manresa, a Olesa i a Igualada haurien d'anar amb tren fins a l'estació d'Europa-Fira, i d'allà agafar un autobús per cobrir el trajecte fins a Avinguda Carrilet i, un cop allà, tornar a enllaçar amb el tren.

Les conseqüències de la supressió de la circulació ferroviària entre Europa-Fira i Avinguda Carrilet van ser dues. D'una banda, la manca de viatgers a Plaça Espanya va fer baixar les vendes als negocis de l'estació, com ara el bar que regenta Francisco Reguera, qui afirmava que estaven facturant un 20% d'un dia normal. D'altra banda, l'estació d'Avinguda Carrilet va haver d'absorbir els passatgers de Plaça Espanya amb una superfície per al públic molt més petita, fet que va provocar llargues cues davant de les màquines expenedores i aglomeracions al vestíbul.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Els canvis en la llarga distància afecten 7.000 viatgers al dia

>Punt i a part. Més temps per fer el sudoku

>Punt i a part. Pagar el metro

>Punt i a part. Tota l'oposició municipal de Barcelona exigeix dimissions en el Ministeri de Foment

>Punt i a part. Hereu diu que malgrat els problemes, no es replanteja el traçat del TAV pel centre de Barcelona

>Punt i a part. El PP llança la campanya «Amb Z de “chapuzero”» i EUiA crida a mobilitzar-se

>Punt i a part. Rodalies se'n surt com pot en bus

>Punt i a part. Viatge gratis a la C2 sud, C7 i C10

>Punt i a part. El volum de cotxes que entren a Barcelona per la Gran Via i la Diagonal creix un 10%

>Punt i a part. El Gornal, més aïllat

>Punt i a part. «Agafi Renfe i conegui Barcelona amb bus»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.