En els pròxims tres mesos es completarà, com estava previst, la segona fase d'implantació del Bicing. A final d'any, hi ha d'haver cent estacions per a bicicletes més (en total n'hi haurà 200), que estaran instal·lades en quatre nous districtes: Sant Martí, les Corts, Sants–Montjuïc i la zona sud del de Gràcia. Fins ara el Bicing només cobria el centre de Barcelona, bàsicament els districtes de l'Eixample i Ciutat Vella. D'aquestes noves estacions que hi ha projectades fins a final d'any, algunes reforçaran les que ja hi ha al centre per reduir-ne la saturació, però la majoria serviran per estendre territorialment el servei.
Una de les noves estacions ja està en funcionament al carrer Guipúscoa, al districte de Sant Martí, des d'on ahir l'alcalde Jordi Hereu va anunciar que, a causa de l'èxit del Bicing, per l'estiu de l'any que ve el servei tornarà a doblar-se: disposarà de 6.000 bicicletes i 400 estacions, de manera que cobrirà tots els districtes de la ciutat. Això sí, només arribarà a barris que no tinguin carrers amb un pendent superior a un 4%. Els punts concrets on s'instal·laran les estacions estan en fase d'estudi.
LA MADURESA DE LA BICI
«L'ús de la bicicleta ha arribat a Barcelona a la plena maduresa; el Bicing ha estat un veritable èxit que en algun moment ha desbordat les expectatives», va subratllar Hereu, que va afegir-hi que a això hi ha contribuït la implantació de la nova ordenança de circulació de vehicles i vianants. Amb l'ampliació del servei a més barris, es crearan noves rutes cap al centre i, segons Francesc Narvàez, regidor de Mobilitat, això pot fer que estacions del centre que ara estan saturades deixin d'estar-ho.
Durant els primers mesos de posada en marxa, coincidint amb l'oferta de promoció, el Bicing va assolir una mitjana de 3.000 altes diàries. Ara això ja s'ha estabilitzat, i els abonaments continuen al ritme d'unes cent altes al dia.
La durada mitjana dels trajectes fets amb el Bicing és de 17 minuts els dies feiners, i la distància recorreguda és de tres quilòmetres per viatge, de mitjana. L'abonat tipus és un jove de 25 a 35 anys, estudiant, que viu a l'Eixample i utilitza el Bicing per anar a la feina, sense combinar-ho amb cap més sistema de transport. Hereu va reconèixer que la ciutat ha d'adaptar les seves infraestructures a l'eclosió de la bicicleta, i va esmentar l'ampliació dels carrils bici i els carrers amb trànsit pacificat.
TRIAS REP TARD LA TARGETA
Un dels nous usuaris del Bicing és el president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, que sembla que ha tingut problemes per rebre la targeta. Trias es va inscriure al servei a principis de juliol, ja fora del període de promoció, i no l'ha rebut fins a mitjan setembre, després d'haver-la hagut de reclamar.