| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


divendres, 6 de juliol de 2007
>

S'introduiran canvis en el Bicing per evitar que el servei només s'utilitzi per a oci

Les empreses de lloguer i l'Ajuntament enllesteixen limitar el temps des que es deixa la bicicleta fins que se n'agafa una altra

ANNA BALLBONA. Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona introduirà canvis en les normes del Bicing per evitar que tingui un ús exclusivament d'oci. Una de les novetats serà limitar a un quart d'hora el temps que passa entre el moment en què l'usuari deixa una bicicleta i el moment en què n'agafa una altra, segons ha avançat l'associació d'empreses de lloguer de bicicletes, Bicitours Barcelona. L'entitat, que ha acusat reiteradament el Bicing de fer-li competència deslleial, assegura que ja té un principi d'acord amb l'Ajuntament per aplicar la limitació. Aquesta mesura pretén garantir que els abonats, que ja són més de 70.000, utilitzin el servei com a transport públic, i no com a pur oci. L'empresa municipal BSM no ha confirmat ni desmentit aquest límit de temps de 15 minuts, però ha admès que valora la mesura.


+ L'estació del Bicing del final de la Rambla, que té una gran quantitat d'usuaris. Foto: ( ANDREU PUIG

Les empreses de lloguer de bicicletes han avançat que han arrencat de l'Ajuntament un principi d'acord per establir una limitació de 15 minuts en el temps que passa des que es deixa una bicicleta d'una de les cent estacions que el servei té a la ciutat fins que se n'agafa una altra per continuar el recorregut. Ara el temps màxim d'un sol trajecte de Bicing (el recorregut d'una estació a una altra) és de dues hores, però es permet canviar amb la rapidesa que es vulgui. A parer de les empreses, això propicia que l'usuari pugui fer un ús d'oci de la bicicleta durant tot el dia, només agafant-la i deixant-la de manera automàtica tantes vegades com vulgui.

Esther Boada, membre de l'associació Bicitours Barcelona, que agrupa una quinzena d'empreses de lloguer de bicicletes que operen a la ciutat, creu que amb aquest lapse de temps de 15 minuts es garanteix aquest «ús de transport públic» pel qual està pensat el Bicing. L'empresa municipal BSM no ha volgut confirmar els 15 minuts de limitació, per bé que ha reconegut que valora introduir aquesta restricció. A més, ha reiterat que el Bicing «no és un servei que faci competència deslleial a les empreses» i que «no està fet per a turistes».



SENSE TARGETA DE CRÈDIT
Les empreses de lloguer també han acordat amb l'Ajuntament que faci marxa enrere amb la possibilitat que es plantejava, en una fase més avançada, de llogar directament el Bicing a través de targeta de crèdit, cosa que obriria la porta als turistes. A més, ja s'ha retirat l'anglès de la pàgina web, on penjarà publicitat de les empreses de lloguer perquè la tingui a l'abast qui realment vulgui fer trajectes amplis.

Les empreses de lloguer de bicicletes no han pogut rebaixar, com volien, el temps màxim d'ús per a un sol trajecte, que és de dues hores. Tot i així, Boada ha explicat que han acordat fer una taula de seguiment per analitzar els usos que té el servei, i si el temps d'utilització es dispara, reclamar noves mesures.

Segons Barcelona Bicitours, l'acord amb l'Ajuntament ja està gairebé enllestit i és només una qüestió de tràmit que se signi, un fet que confien que arribarà abans de l'agost.

Tot això arriba just el dia en què acaba la primera fase d'implantació del Bicing, amb cent estacions instal·lades a la ciutat i 1.500 bicicletes en servei. Després de la posada en marxa, el 22 de març passat, el nombre d'abonats del servei no ha parat d'augmentar de manera vertiginosa, i ara ja n'hi ha més de 70.000.

Aquesta allau d'abonats que ha tingut el servei en tan poc temps ha motivat que s'hagi hagut de reforçar, de manera més ràpida del que es preveia, el servei de manteniment. Ara hi ha dedicades a la gestió del Bicing una vuitantena de persones. A banda de les demandes de les empreses, els usuaris de la bicicleta també han reclamat que l'èxit del Bicing s'acompanyi de mesures per facilitar la circulació de la bicicleta a la ciutat.





Nombre d'usuaris al Bicing, en l'actualitat - 70.000
- Un 98% són de la demarcació de Barcelona
- De la demarcació, un 92% són de la ciutat, la majoria de l'Eixample i Ciutat Vella

Perfil d'usuaris - Un 48% tenen més de 35 anys
- Un 42% tenen entre 25 i 34 anys

Evolució del nombre d'abonats - 3 d'abril: 3.000
- 17 d'abril: 5.000
- 2 de maig: 10.000
- 11 de maig: 18.000
- 16 de maig: 20.000
- 23 de maig: 27.000
- 28 de maig: 30.000
- 6 de juny: 40.000
- 15 de juny: 50.000

6 de juliol: final de la primera fase d'implantació - 100 estacions i 1.500 bicicletes en servei

Segons fase d'implantació, prevista per finals d'any - 200 estacions i 3.000 bicicletes

Temps màxim d'ús d'un sol trajecte de Bicing - Dues hores

Horaris de funcionament del servei - Divendres i dissabtes, servei en marxa les 24 hores
- De diumenge a dijous, tot el dia, excepte de les dotze de la nit a les cinc de la matinada

Plantilla dedicada a la gestió del Bicing - Uns 80 treballadors, amb 10 camions de manteniment


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Demà l'abonament anual ja costarà 24 euros

>La majoria d'usuaris són de Barcelona

>L'Ajuntament no vol que el Bicing serveixi per passejar

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.