| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


dimarts, 26 de juny de 2007
>

I el que queda per fer

El govern ha d'afrontar aquest any una vegada per totes la solució per a la variant de la Bisbal,Entre finals del 2007 i principis del 2008 hauran de començar les obres a l'eix transversal,Continuen els treballs per fer les variants de la carretera de la vergonya entre Salt i Amer

M.V. A.P. P.A..

+ Una imatge de l'AP-7 a la zona de Maçanet. Foto: LL. SERRAT

A banda de les carreteres gironines que estan en obres i que ho estaran durant tot l'estiu, a la demarcació també hi ha diverses vies que estan pendents de millores importants en què, en aquest moment, no s'han començat les obres.





Variant de la Bisbal - Fa prop de trenta anys que es parla de la construcció de la variant de la C-66 a la Bisbal d'Empordà. Aquest tram formaria part del desdoblament de tota l'anella de les Gavarres, en concret, del trajecte entre Flaçà i Llofriu. Ja hi ha dues opcions presentades als ajuntaments dels municipis afectats (la Bisbal, Forallac i Corçà). L'opció que sembla que té més força, tot i que a Forallac hi estan en contra, és la que faria passar el desdoblament pel sud del terme de la Bisbal, però encara no hi ha consens sobre el traçat definitiu. L'Ajuntament de la Bisbal, fins ara, semblava decantar-se també per l'opció sud, però el canvi de color polític al govern deixa la porta oberta a renegociar les opcions. Pel que fa a l'Ajuntament de Corçà, que també ha canviat de color polític, encara no ha pres una decisió clara. La variant desdoblada de la Bisbal és clau per donar continuïtat a la fluïdesa de l'anella de les Gavarres.

Eix transversal - La setmana passada, la Generalitat va adjudicar les obres de desdoblament d'aquesta via, que suposarà una inversió de 708 milions d'euros. Les obres consistiran a fer una autovia de dos carrils de circulació per sentit i un carril addicional en els trams on sigui necessari. Els treballs començaran entre finals d'aquest any i principis del 2008, i s'acabaran entre el 2010 i el 2011. En total, les obres adjudicades comportaran el desdoblament de 142,8 quilòmetres de carretera, la formació d'un nou tram de 2 quilòmetres d'autovia i la construcció de 52 viaductes, 14 túnels i 40 enllaços.

Carretera de la vergonya - Fonts del Departament de Política Territorial van dir ahir que en aquest moment s'estan estudiant les al·legacions que van presentar els ajuntaments de Bescanó, Bonmatí, Anglès i Amer afectats per les variants que van de Salt a Amer. Un cop superat aquest tràmit es redactarà el projecte definitiu. Es tracta d'una obra reclamada durant anys. La novetat és que la nova carretera no arribarà fins a Salt sinó fins a Sant Gregori, i que enllaçarà amb el futur peatge de l'AP-7 de Domeny, a Girona.

Variant de Llambilles - El redisseny de la variant de Llambilles és una altra de les qüestions viàries pendents. A principis d'aquest any, la Generalitat i els ajuntaments afectats per la variant (Quart, Fornells i Llambilles) van acordar retirar la proposta de traçat consensuada abans de l'estiu del 2006, en què s'apostava pel recorregut més curt, que transcorria només pel terme de Llambilles. Ara, s'estudia un recorregut més llarg.

Variants de Serinyà - Es tramita el projecte, però encara no hi ha data per començar les obres. El traçat escollit finalment és el que transcorre per l'oest del municipi, seguint més o menys l'actual carretera, i que inclou quatre túnels.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El tram Vidreres-Alou, sense retards

>A Mont-ras, a punt

>Un total d'11,2 milions per a la carretera de Coll d'Ares

>Tram de Vilabertran

>El giratori d'Ordis

>S'acumulen els retards a l'N-II

>L'ampliació de l'AP-7

>Estiu sofert a la carretera

>Bon ritme a Aiguaviva

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.