| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 14 de gener de 2026


dijous, 24 de maig de 2007
>

Paperetes per remenar i triar

Els barcelonins poden escollir en aquestes municipals entre 22 candidatures diferents. Es presenten cinc llistes més que en les eleccions del 2003 però cap té possibilitats clares d'arribar al 5% necessari per obtenir representació

PAULA MERCADÉ. Barcelona

+ Cartells de Barcelona per l'Autodeterminació (BxA) enganxats al Fossar de les Moreres. Foto: ANDREU PUIG

El bombardeig de propaganda electoral en prime time a que està sotmès qualsevol ciutadà durant aquests dies de campanya pot fer pensar al votant que només hi ha cinc partits –PSC, CiU, PP, ERC i ICV-EUiA– que concorren a les eleccions municipals. Els anuncis d'aquestes formacions surten aleatòriament als espais gratuïts de publicitat d'abans i després dels telenotícies. A la ràdio gairebé sempre es repeteixen les falques d'aquests mateixos partits. Estranyament, si no és que es té insomni i es mira la televisió o s'escolta la ràdio a hores intempestives, es pot veure o sentir un espai de propaganda electoral dels altres 17 partits que també es presenten en aquests comicis a Barcelona. L'estesa de paperetes s'evidencia el mateix dia d'anar a votar damunt la taula del col·legi. Aleshores serà tard perquè el votant triï entre les diferents opcions i acabarà escollint la papereta predeterminada si no s'ha informat prèviament.

En total hi ha 22 formacions que volen aconseguir algun dels 41 regidors de l'Ajuntament de Barcelona. Per tenir un representant, però, necessiten un 5% dels vots. Enguany es presenten cinc partits més que en les últimes eleccions municipals del 2003. Ciutadans no és l'única formació que participa, per primera vegada, en unes eleccions municipals. Altres partits, com ara Barcelona per l'Autodeterminació (BxA), també és el primer cop que acudeixen a aquesta cita amb les urnes. Tot i que a BxA hi ha membres d'Estat Català, no és cap escissió d'aquest últim partit. Es defineix com una proposta, «des de la perspectiva de resistència cultural, social i política en defensa de la nació catalana». Afegeixen que la seva no és una iniciativa de partit sinó «que vol ser més àmplia i en la qual han participat diferents sectors de la societat, des de la defensa de la llengua i la cultura, l'educació, sindicals i de la solidaritat». Entre els singulars també hi ha Lluita Internacionalista, «una organització política marxista revolucionària: trotskista». Entre els seus objectius prioritzen posar fi a la precarietat laboral.

Altres partits minoritaris, com ara Verds Alternativa Ecologista, Escons Insubmisos i la xenòfoba Plataforma per Catalunya repeteixen, tot i que cap llista està encapçalada pel mateix candidat que en els darrers comicis. Altres formacions, com ara Falange, d'extrema dreta, que presentava llistes el 2003, ara no ho ha fet.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Ciutadans confia a ser al consistori

>Detecten un nou desfalc de 7.800 euros a l'Ajuntament del Masnou, el tercer en tres anys

>Un bou no agafat per les banyes

>Montilla lamenta que, havent impulsat els Mossos, CiU «n'erosioni» el prestigi

>No sols de política viu el candidat

>Hereu projecta obrir deu escoles d'arts per a totes les edats a Barcelona

>Portabella implantarà un servei públic de mainaderes d'escala

>Trias vol crear un nou eix urbà per connectar Montjuïc amb el Llobregat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.