| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 19 de maig de 2024


dimecres, 21 de març de 2007
>

Suport de 136 entitats a l'acte per un aeroport intercontinental amb gestió individualitzada al Prat

S'hi defensarà el seu paper estratègic per al futur de l'economia catalana

XAVIER MIRÓ. Barcelona
Fins ahir, l'acte acadèmic organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona, Foment del Treball i el RACC sobre el futur de l'aeroport del Prat com a motor estratègic de l'economia catalana ja havia rebut el suport de 136 entitats empresarials, acadèmiques i professionals de Catalunya. Si bé no es presenta com un acte reivindicatiu, els tres ponents convidats defensaran demà un aeroport intercontinental amb una gestió individualitzada per garantir la competitivitat econòmica futura del país.


+ Un avió en maniobra d'aterratge al Prat. Foto: GABRIEL MASSANA.
L'aeroport de Barcelona: infraestructura clau per al futur de l'economia catalana és el títol de l'acte acadèmic que tindrà lloc demà al migdia a l'escola de negocis IESE i en què intervindran els economistes Germà Bel, Andreu Mas-Colell i Pedro Nueno. Tot i que l'organització no el presenta com un acte reivindicatiu, així s'interpreta pel moment, per la campanya de suport i per les tesis que defensaran els tres ponents. L'acte s'organitza en el moment que s'ha obert la cursa per a l'adjudicació futura a les companyies aèries dels espais de la gran terminal en construcció T-Sud a l'aeroport del Prat i quan ja han demanat ser-hi aliances aèries com ara Star Alliance, de Spanair i Lufthansa, i Skyteam, d'Air France-KLM, i Air Europa properament, així com Clickair, filial d'Iberia, i Vueling. Pel que fa a la recollida de suports, l'acte ja n'havia rebut ahir 136 de cambres de comerç, associacions i col·legis professionals, associacions empresarials, instituts i universitats catalanes, entre d'altres. Però, a més, els tres ponents defensaran explícitament les seves tesis sobre la necessitat que l'adjudicació d'espais aeroportuaris tingui en compte el potencial d'aquelles companyies de xarxa que puguin oferir en el futur vols intercontinentals des de Barcelona. La segona tesi que es defensarà és la descentralització aeroportuària espanyola que permeti gestionar el Prat de manera individual.



Cambres de Comerç - Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida, Reus, Manresa, Sabadell, Terrassa, Tàrrega, Valls, Palamós, Tortosa i Sant Feliu de Guíxols

Col·legis professionals - Advocats de Barcelona, Agents Comercials de Barcelona, Economistes, Enginyers de Camions, Canals i Ports de Catalunya i Enginyers Industrials de Catalunya

Entitats empresarials - Foment del Treball Nacional, Cercle d'Economia, Cercle d'Empresaris, Pimec, Confederació de Comerç de Catalunya i Fira de Barcelona

Entitats acadèmiques - Ateneu Barcelonès, IESE, Esade, Institut Cambó, Institut Químic de Sarrià, Universitat de Barcelona, UAB, Universitat Internacional de Catalunya, UOC, UPC i UPF


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Prat és l'únic dels aeroports europeus líders que no connecta vols transoceànics

>136 entitats exigeixen que el Prat sigui un aeroport de connexions intercontinentals

>136 entitats exigeixen que el Prat sigui un aeroport de connexions intercontinentals

>136 entitats exigeixen que el Prat sigui un aeroport de connexions intercontinentals

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.