| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 29 d'abril de 2024


divendres, 2 de març de 2007
>

Renfe no indemnitzarà els viatgers d'un TAV Madrid-Tarragona amb 25 minuts de retard





+ El certificat que la companyia va entregar als viatgers. Foto: EL PUNT.

Els usuaris del TAV procedent de Madrid i que té prevista l'arribada a l'estació del Camp de Tarragona a les 12.05 van baixar ahir a l'andana de la terminal de la Secuita a dos quarts d'una del migdia, amb un retard de 25 minuts, però Renfe els va comunicar per megafonia que no tenien dret a ser indemnitzats perquè el motiu era totalment aliè a les responsabilitats de la companyia i de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), i els va lliurar una butlleta (vegeu fotografia) que d'alguna manera certifica la renúncia dels usuaris a reclamar una devolució. Es tracta del primer retard important d'un comboi del TAV a l'estació del Camp de Tarragona –estrenada fa poc–, segons fonts de Renfe, i alguns dels viatgers es van mostrar força indignats.



UN TÚNEL INUNDAT
Segons fonts de l'Adif, la causa que va provocar que el tren no arribés al seu destí a l'hora prevista va ser un túnel inundat a l'altura de Saragossa com a conseqüència del trencament d'una canonada urbana d'aigua, per la qual cosa es va haver de tallar la via «per precaució» i fins i tot el trànsit ferroviari per la capital aragonesa, sempre segons fonts de la companyia ferroviària, va haver de ser desviat per l'anomenada ronda sud.

«Què passa, que el túnel no forma part de la infraestructura?», es queixava un usuari, que tampoc no va perdre el temps a formalitzar una reclamació. L'oficina d'atenció al client de l'estació del Camp de Tarragona, abans que el comboi consumés el seu retard, donava explicacions sobre els passos a seguir per obtenir una indemnització: sol·licitar el retorn de la part corresponent de l'import i esperar que, en un parell de dies, la companyia accepti o no la seva responsabilitat en el retard. Abans que el tren arribés a la Secuita, però, als viatgers ja se'ls va instar a no perdre el temps.



UN 50% DE L'IMPORT DEL BITLLET
Pel retard acumulat, de 25 minuts, als viatgers els hauria correspost que els tornessin un 50% del preu del bitllet, que és el percentatge que hi ha estipulat en el cas que el retard sigui superior a 15 minuts i inferior a 30. De tota manera, el cert és que la normativa comercial a què es remet la companyia en el cas d'indemnitzacions per retard determina com a «causes alienes» a Renfe «les interrupcions de la via i en la circulació motivades per esdeveniments imprevistos, tant de causa natural com provocada».

PREDICCIÓ DEL VENT
Tot just sobre el control de fenòmens naturals, l'Adif ha anunciat aquesta mateixa setmana la instal·lació de sistemes avançats de mesurament i predicció del vent per tal d'augmentar la seguretat en els sistemes ferroviaris ERTMS (Sistema Europeu de Gestió del Tràfic) d'alta velocitat, en el marc de l'anomenat projecte Profit Eolo. De moment, la metodologia s'aplicarà només entre Madrid i Lleida en previsió d'intervenir a les zones on el vent és més problemàtic, sobretot a la demarcació de Saragossa i en trams com el que travessa la regió dels Monegros. Més tard, el sistema es podria instal·lar també a tot el trajecte fins a Tarragona i Barcelona, on està previst que el TAV faci la seva arribada abans que s'acabi el 2007.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>A 300 km/h a partir de l'abril, també entre Lleida i el Camp

>Cap dels quinze trens Alvia diaris que uneixen Barcelona i Madrid no s'atura a la Secuita

>Un dels tres incendis que van col·lapsar la xarxa de Rodalies va ser provocat per uns treballadors

>Foment senyalitza l'estació del TAV al Camp de Tarragona després de 2 mesos

>La CGT faria arribar a Reus i a Tarragona trens que moren a Sant Vicenç de Calders

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.