Amb l'arribada del TAV al Camp de Tarragona, han estat moltes les veus que han alertat del perill que l'alta velocitat avancés en detriment del ferrocarril convencional. El mateix dia de la inauguració de l'estació de la Secuita, la CGT es referia a «la defunció» del tren diürn que unia les estacions de Tarragona i Reus amb Madrid, l'Alvia. Actualment, hi ha quinze combois d'aquest model que, gràcies a l'intercanviador d'eixos de Roda de Berà, uneixen Barcelona i la capital de l'Estat, en els dos sentits, passant per l'estació del Camp. La majoria són diaris. Però cap d'ells no s'atura a la terminal de la Secuita. Usuaris i altres agents no entenen per què Renfe no aprofita el pas dels Alvia per augmentar la freqüència de la connexió amb Madrid, tenint en compte que l'elevada demanda en punts com Saragossa fa que cada vegada s'hagi de comprar el bitllet amb més antelació, o simplement per oferir als usuaris del TAV la possibilitat de continuar el viatge directament cap a Barcelona.
La companyia s'aferra exclusivament a l'argument que els serveis que ofereix la nova línia del TAV Camp de Tarragona-Madrid equilibra amb escreix la supressió del tradicional tren diürn.