| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 18 de maig de 2024


divendres, 2 de març de 2007
>

Els accessos a Barcelona tenen 50.000 cotxes diaris més pels últims problemes a Rodalies

Jordi Hereu reclama inversions per doblar la capacitat de transport públic

D. MARÍN A. BALLBONA. Barcelona
Els problemes a la xarxa de Rodalies durant les últimes setmanes han incrementat el trànsit de cotxes d'entrada a Barcelona amb unes puntes de 50.000 vehicles diaris més. L'alcalde Jordi Hereu va dir ahir que aquesta xifra tira per terra part de la feina feta de l'Ajuntament en matèria de mobilitat, i va citar els prop de 90.000 vehicles diaris que la implantació de l'àrea verda d'aparcament ha fet treure de la circulació. Hereu va reclamar inversions i un nou pla d'infraestructures metropolità.


+ Circulació densa a la ronda Litoral. Foto: ANDREU PUIG

Jordi Hereu confia que l'augment de 50.000 vehicles més als accessos a la ciutat sigui una situació «circumstancial» pels problemes que ha patit el servei ferroviari les últimes setmanes i que no es converteixi en una situació estructural, amb l'abandó d'alguns usuaris del tren en benefici del cotxe.

L'alcalde ho va dir ahir als periodistes moments abans de la conferència anual davant del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, que va dedicar precisament a la sostenibilitat, el medi ambient i la mobilitat sostenible a la ciutat. En el mateix escenari el seu predecessor, Joan Clos, va reclamar fa un any i mig un pla per a Rodalies que doblés la capacitat del servei a l'àrea metropolitana, ja que el transport i la mobilitat eren «clau» per al desenvolupament econòmic de la ciutat i del conjunt de l'àrea metropolitana.



«EL VESTIT SE'NS FA PETIT»
Hereu va fer seva aquesta reflexió i va advertir que durant els darrers temps el servei de Rodalies, que va tenir l'última millora el 1992, ja està donant senyals d'haver-se quedat al darrere de les necessitats actuals de la ciutat i de l'augment de la mobilitat metropolitana. «El vestit se'ns fa petit, ara hem de descosir-lo i fer-ne un de nou adaptat a les dimensions metropolitanes», va dir. Hereu va reclamar un nou pla metropolità de transport que inclogui, entre altres inversions, aprofitar el túnel del TAV per alliberar espai als dos túnels de Rodalies i aconseguir augmentar de 21 a 24 i de 9 a 26 el nombre de vehicles per hora i sentit a les dues línies. És a dir, que per Barcelona hi podrien passar un màxim de 100 trens de Rodalies per hora en lloc del màxim de 60 trens per hora.

MÉS DENSITAT DE COTXES
Segons l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona «l'hora punta» de trànsit a la Gran Via Sud i Nord, per entrar a la ciutat, es va allargar ahir al matí una hora més del que és normal. Una altra dada significativa fa referència a la ronda de Dalt: d'entrada a la ciutat, pel Nus de la Trinitat, la velocitat mitjana, que sol ser de 42 quilòmetres per hora, es va reduir fins als 12 quilòmetres per hora. L'elevat volum de trànsit d'ahir al matí també va afectar, encara que menys, la ronda Litoral, on la velocitat mitjana, de 61 quilòmetres per hora, ahir es va reduir a 54 quilòmetres per hora. Malgrat això, l'increment respecte a la intensitat de trànsit mitjana diària en el conjunt de les principals vies d'entrada a la ciutat només va ser d'un 0,5%.

VIATGES EN BUS
D'altra banda, les avaries al servei de Rodalies també es noten en l'ús dels autobusos interurbans com a alternativa als trens. Tot i que encara no tenen dades quantificades, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha admès que es produeix un augment de viatgers en aquests autobusos.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>La plataforma AVE pel Litoral recorre ara al Vaticà

>Foment senyalitza l'estació del Camp de Tarragona després de dos mesos

>Renfe no indemnitza els viatgers d'un TAV que arriba a Tarragona amb 25 minuts de retard

>Zapatero no promet l'aeroport de connexió de vols transoceànics que vol Catalunya

>El tripartit rebutja demanar ara el traspàs

>La direcció d'ERC vol la dimissió de la ministra

>Puigcercós: Renfe mereix que no es pagui

>ERC i ICV es desmarquen del PSC per la falta de concreció de Zapatero per al Prat i Renfe

>Un dels 3 incendis que van afectar Renfe el van causar uns obrers subcontractats

>No es pot no pagar

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.