| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


divendres, 2 de març de 2007
>

Un dels 3 incendis que van afectar Renfe el van causar uns obrers subcontractats

En menys de 24 hores, Foment redueix a un el nombre de sabotatges de dimecres a la xarxa de Rodalies

PAULA MERCADÉ AGÈNCIES. Barcelona
Només un dels tres incendis que van afectar dimecres al vespre Rodalies va ser intencionat, segons va informar ahir l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens responsable de la xarxa. L'únic foc deliberat va ser el que es va detectar al túnel que uneix les estacions de Sants i Plaça Catalunya i que va malmetre els cables de comunicació i fibra òptica. Aquest incendi va afectar, de retruc, el comandament de l'estació de Castellbisbal. El foc que es va produir a l'estació de Sant Andreu Comtal el van provocar uns obrers que treballaven per a una empresa subcontractada, segons va explicar el delegat del Ministeri de Foment a Catalunya, Jordi Prat. Així doncs, en menys de 24 hores l'Adif reduïa a un el nombre de sabotatges.


+ Una multitud d'usuaris esperant un tren, dimecres al vespre. Foto: ANDREU PUIG

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que gestiona les instal·lacions on opera Renfe, assegurava dimecres a la nit que tres incendis provocats havien afectat els serveis de Rodalies i de mitjana i llarga distància a Catalunya. Hores més tard, però, aquesta teoria perdia força. Només un foc, el que es va detectar entre el túnel que uneix l'estació de Sants i la de Plaça Catalunya hauria estat provocat. «L'incendi s'hauria originat en una arqueta on estan instal·lats diversos cables de comunicacions i fibra òptica», explicaven fonts de l'Adif, i afegien que «els danys provocats en els cables de fibra òptica van afectar el comandament de l'estació de Castellbisbal». De fet, els Mossos d'Esquadra només estan investigant l'incident provocat al túnel de Barcelona. Entre d'altres coses, «s'està analitzant un líquid que es va localitzar al punt d'origen de les flames», que potser hauria ajudat a propagar el foc. El tercer incident que es va detectar, a l'estació de Sant Andreu Comtal, hauria estat causat per uns obrers que treballaven per a una empresa subcontractada «fent un tancament de vies», explicava el delegat de Foment a Catalunya, Jordi Prat, en declaracions a TV3.



USUARIS INDIGNATS
Els tres incidents de dimecres van provocar retards que, en alguns casos, van superar les dues hores. Això va provocar la ira d'un centenar de passatgers que, cansats d'esperar a l'estació de Passeig de Gràcia, durant una hora van ocupar les vies i finalment van aconseguir que un dels trens els portés fins a Sant Celoni. L'acte rebel el va veure, amb els seus propis ulls, el delegat de Foment.

Tot i aquests actes espontanis, la protesta contra Renfe convocada per internet amb la consigna «Dijous no paguem» no va quallar. Només en alguns punts la gent va deixar de pagar. Com per exemple els que es desplacen diàriament a l'estació de Cerdanyola-Universitat amb la línia C7. Una de les venedores de bitllets, Marisol Sánchez, va recordar que si generalment es colen unes quantes desenes de persones, ahir dijous va pujar la xifra d'usuaris que no van validar els seus bitllets. «Els joves ho han sabut a través d'internet i per això avui han passat sense pagar», va dir Sánchez. El boca-orella va funcionar en el cas de l'Arnau i quatre universitaris més, que al matí van fer servir una carpeta per obrir les barreres a l'estació d'Arc de Triomf i entrar sense pagar. «Crec que és millor protestar i no pagar, tenint en compte que Renfe et cobra molt més del que et dóna», va queixar-se una altra estudiant.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Més excuses

>Autobusos invisibles

>No es pot no pagar

>La plataforma AVE pel Litoral recorre ara al Vaticà

>Foment senyalitza l'estació del Camp de Tarragona després de dos mesos

>Renfe no indemnitza els viatgers d'un TAV que arriba a Tarragona amb 25 minuts de retard

>Els accessos a Barcelona tenen 50.000 cotxes diaris més pels últims problemes a Rodalies

>Zapatero no promet l'aeroport de connexió de vols transoceànics que vol Catalunya

>El tripartit rebutja demanar ara el traspàs

>La direcció d'ERC vol la dimissió de la ministra

>Puigcercós: Renfe mereix que no es pagui

>ERC i ICV es desmarquen del PSC per la falta de concreció de Zapatero per al Prat i Renfe

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.