| |||||
|
|||||
|
dijous, 1 de març de 2007 > 130 imputats més pel caos al Prat.. Spanair promet obrir 19 vols a l'Est, el Pròxim Orient i Àfrica si va a la T-Sud amb els socis
Les tres aliances hi aspirenperò no pensen en vols llunyansXAVIER MIRÓ. Barcelona Spanair liderarà l'expansió en nous vols de la seva aliança amb Lufthansa, Singapore Airlines i United si se li concedeix ser a la terminal sud. És l'aposta que sembla més ambiciosa de moment perquè la firma s'atreveix a proposar 19 nous destins per al Prat. Però ni la seva aliança ni les d'Iberia i Air Europa en l'àmbit mundial prometen fer vols transoceànics.
Glasgow, Manchester, Birmingham, Sant Petersburg, Moscou, Varsòvia, Budapest, Bucarest, Zagreb, Bolonya, Forli, Casablanca, Alger, Trípoli, Abu Dabi, Dubai, Kuwait, Riad i Banjul són els destins que Spanair està disposat a oferir des del Prat si es pot instal·lar a la T-Sud amb els seus socis de Star Alliance, l'aliança que lidera el gegant alemany Lufthansa i on hi ha Singapore Airlines, la companyia que ofereix un dels pocs vols de llarg recorregut des del Prat, a Singapur. El director d'aliances de Spanair, Emilio Monagas, defensa l'aposta global de Star Alliance per als vols intercontinentals des de Barcelona, amb US Airlines cap a Filadèlfia i la voluntat de Thai de volar a Bangkok. A més, recorda la relació comercial de l'aliança amb Aerolineas Argentinas, que vola a Buenos Aires. El mateix fa en aquesta batalla per guanyar posicions públiques Manuel Panadero, director de relacions institucionals d'Air Europa, una aerolínia que també vol ser a la T-Sud i que enguany s'integra a l'aliança Skyteam. Recorda que les nord-americanes Continental i Delta volen avui des de Newark (Nova Jersey) i Nova York a Barcelona directament. De fet, el vol de Singapore Airlines no és directe sinó que fa escala a Milà encara que els passatgers de Barcelona no han de saltar de l'avió a l'aeroport italià. Air Europa assegura que explora en aliança vols directes a Istanbul, Dakar i el Brasil. Iberia és l'única de les tres companyies de l'Estat que no fa plans de vols intercontinentals tot i que també vol aspirar als espais de la T-Sud amb la seva filial de baix cost Clickair. I és que Iberia parteix d'una posició privilegiada al Prat, on fa el 35% de moviments d'avions i on ha aterrat amb Clickair amb vols a Casablanca, Marràqueix, Tunis, Moscou, Hèlsinki, Pisa, Verona, Nàpols, Palerm, Venècia, Roma, Malta, Bucarest, Budapest, Viena, Jerez de la Frontera i Vigo. Els vols directes de llarg recorregut Iberia els reserva per a Madrid i els catalans estan obligats a fer escala a Barajas. En l'inici de la cursa per als vols transoceànics, hi ha hagut fracassos com ara els d'Air Plus Comet i Air Europa a Xangai, que no han tingut continuïtat i la realitat és que, ara com ara, aeroports com són els de Munic i Milà, comparables a Barcelona en elsseus estats, tenen més de 150 vols directes de llarg recorregut tot i tenir menys trànsit de passatgers que Barcelona, mentre que al Prat se'n fan quatre comptats. A pesar d'apostar públicament perquè el Prat sigui un aeroport de connexió transoceànica al sud d'Europa, el cert és que ni Spanair ni Air Europa preveuen començar a volar de manera directa a Amèrica, Àsia oriental i Àfrica meridional. El gran obstacle per a la conversió ara del Prat en un hub transoceànic és que les aliances ja tenen els seus a Europa, des d'on poden alimentar amb passatgers de tot el continent els vols cap a l'altra banda del planeta. Oneworld té al nord del continent el gran gegant de Londres Heathrow, que opera British Airways, i la T-4 de Barajas d'Iberia al sud. Skyteam té els aeroports Charles de Gaulle de París i Schiphol d'Amsterdam al nord per al grup d'Air France-KLM i els de Roma i Milà per a Alitalia al sud. L'aliança Star Alliance també té a Frankfurt i Zuric els hubs que exploten el motor europeu del grup, Lufthansa, i la seva sòcia Swiss. Però no té aeroport de connexió al sud d'Europa. |
| NOTÍCIES RELACIONADES |
![]()
|