| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


diumenge, 10 de desembre de 2006
>

Set hores d'angoixa a Begur

Troben sa i estalvi dins d'un cotxe a Fontanilles el nen segrestat i els Mossos busquen cinc homes d'origen magribí

MARC BATALLER. Begur (Baix Empordà)
Després de set hores d'angoixa, els Mossos van trobar ahir a la matinada el nen de quatre anys que va ser segrestat a casa seva, a Begur, divendres a la nit. En Marc estava sa i estalvi en un cotxe a Fontanilles, que havien abandonat els cinc individus. La policia treballa amb la hipòtesi que aquests homes, que parlaven català i castellà amb accent àrab, van anar a l'habitatge del constructor Lluís Marquès per robar-hi. Quan van entrar, l'home parlava amb la seva dona per telèfon i els lladres es van posar nerviosos en veure que la dona avisaria la policia i van agafar el nen per cobrir la fugida. Abans van ruixar Marquès amb un esprai de defensa. Fa dos mesos i mig també van robar a l'empresa de Marquès i ara els Mossos investiguen la relació dels dos casos.


 Foto: CLICK ART FOTO LLUÍS SERRAT M.B.

 Foto: CLICK ART FOTO LLUÍS SERRAT M.B.

 Foto: CLICK ART FOTO LLUÍS SERRAT M.B.

+ A dalt, el constructor assaltat Lluís Marquès (a la dreta), amb un dels seus fills i la seva dona. A sota, controls de la policia ahir a la Bisbal; el lloc de Fontanilles on van trobar el nen, i l'empresa de Marquès que van assaltar fa dos mesos i mig a Begur. Foto: CLICK ART FOTO LLUÍS SERRAT M.B.

Els fets van passar divendres pels volts de tres quarts de vuit del vespre a la casa que Lluís Marquès té a la urbanització Mas Prats, a tocar la carretera de Sa Tuna. L'home, d'uns 68 anys, era amb el seu fill de 4 anys, que dormia al sofà del menjador. Marquès, un conegut empresari de la construcció i exregidor de Begur, parlava per telèfon amb la seva dona, que havia anat a comprar a Platja d'Aro, quan van entrar cinc encaputxats. L'home havia deixat les portes mig obertes i l'únic que va tenir temps de dir a la dona és que l'estaven atracant. Els cinc assaltants, un dels quals parlava en català i els altres en castellà amb accent àrab i que portaven un ganivet i dues pistoles, van treure-li el telèfon de les mans i van ruixar-lo als ulls amb un esprai de defensa. Van demanar-li insistentment on era la caixa forta i quan Marquès va dir-los que no hi havia diners a casa seva van posar-se nerviosos, perquè sabien que la dona avisaria la policia i que tenien poc temps. Segons els Mossos, els homes no van trobar diners i van decidir agafar el nen per cobrir-se les espatlles. Van carregar-lo en un Suzuki Vitara de la família i uns quants atracadors van marxar en aquest vehicle i uns altres, en una furgoneta seva de color negre. Tot l'assalt va ser qüestió de minuts, perquè quan una patrulla de la policia local va arribar al xalet ja no hi havia ningú. Els agents van notar una picor als ulls i malestar i van comprovar que els encaputxats havien llançat esprai per tota la casa. Van atendre la víctima, que no va poder donar una descripció gaire acurada de la furgoneta dels assaltants perquè gairebé no s'hi veia. Els municipals també van comprovar que els lladres havien clavat una petita ganivetada al gos, un retriever del Labrador de nom Guapo. Després, els policies van avisar els Mossos i es van començar a posar controls per totes les carreteres del Baix Empordà i també en altres llocs estratègics de la demarcació. Prop de 70 efectius dels Mossos i altres agents de les policies locals de la zona van treballar en la recerca del nen fins que el van trobar a les tres de la matinada. Una patrulla dels Mossos va localitzar el Suzuki Vitara de la família en un camí rural a l'entrada de Fontanilles venint de Fontclara, a uns catorze quilòmetres de Begur. A dins, hi havia tot sol el nen, que estava bé de salut i que va ser traslladat al centre d'assistència primària de Palafrugell per fer-li una revisió. En Marc només va dir que havia plorat dues vegades i que tenia una mica de fred. Al cap de poques hores va poder tornar a casa.

Els Mossos continuaven ahir buscant els cinc individus i inspeccionaven el Suzuki per trobar-hi proves. Els investigadors mantenen que el segrest no havia estat planificat, ja que els cinc individus no van demanar cap rescat a la família i van abandonar la criatura de seguida. «Volem enviar un missatge de tranquil·litat a la ciutadania i deixar clar que no era un segrest premeditat», va dir l'inspector Xavier Creus.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Por en l'ambient

>La policia creu que els encaputxats volien robar a la casa i que es van endur el nen per cobrir la fugida

>Un guarda fereix greument d'un tret un lladre a la casa dels Tous, al Bages

>Un atracament molt semblant

>Els segrestadors del nen de Begur l'abandonen poc després de l'assalt

>Sa i estalvi el nen segrestat a Begur

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.