| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 9 d'abril de 2026


dilluns, 16 d'octubre de 2006
>

Montilla veu CiU contagiada de l'estil del PP i de la FAES

Maragall presenta el lema de campanya: «Ningú no farà més pels catalans»

ANNA SERRANO. Sant Joan Despí
Vuit anys de suport parlamentari han servit perquè a CiU «se'ls hagi contagiat» l'estil de fer política del PP de José María Aznar. En l'obertura de campanya, José Montilla, va atacar la federació nacionalista on més li dol, i va acusar-los de «joc brut» referint-se al DVD contra el tripartit. Montilla va posar el reportatge com a exemple del que CiU pot arribar a fer amb TV3 si recupera el govern. «Tornaria a escriure la història, igual que la FAES». Maragall va presentar el lema de campanya.


+ Montilla, dinant amb la família a les Corts. / Foto: EFE

Ningú no farà més pels catalans serà el lema en positiu del PSC presentat per Maragall en una festa molt musical al pavelló Salvador Gimeno de Sant Joan Despí. La festa prèvia es va convertir en una gran discoteca amb discjòquei en directe i música electrònica. També hi havia més d'una cinquantena d'ordinadors que van servir perquè al punt de les 12 els afiliats comencessin la campanya per Internet.

Montilla va utilitzar el milió de DVD que CiU va distribuir ahir per carregar contra la federació. El presidenciable del PSC va acusar-los de practicar «el mateix estil de fer política que el PP», que «se'ls ha contagiat després de treballar tants anys junts». Va acusar el candidat de CiU, Artur Mas, de fer servir mètodes basats «en la manipulació i la mentida» i per exemplificar-ho es va referir al polèmic documental i a la picabaralla sobre si la federació tenia permís per utilitzar imatges de TV3, ja que mentre que la CCRTV diu que no, Convergència assegura que sí. Montilla va afirmar que en el DVD «s'han utilitzat imatges sense pagar i sense permís» i va alertar del que podria fer CiU amb la televisió pública catalana en cas que arribi al govern. «Si tornessin al poder, tornarien a reescriure la història, la de la manipulació i la mentida, igual que la FAES», la fundació considerada el think tank del PP presidida per Aznar. «Voleu que David Madí, autor d'un milió de mentides, s'ocupi de TV3? Que Fernández Teixidó s'ocupi de l'economia i que Treball i Turisme tornin a mans d'Unió?», es va preguntar el candidat, presentat per Jordi Hereu.

Montilla va insistir en un dels arguments de precampanya, que és que el PP està esperant que CiU guanyi les eleccions per arribar a un acord amb ells. «El programa de Convergència està fet a mida per pactar amb el PP» i, per això, «no hem escoltat crítiques de Piqué». Per Montilla, el fet que Mas porti el seu compromís de no pactar amb els populars davant de notari no és creïble i menys quan dimarts CiU i el PP «aniran junts» i votaran, al Congrés, en contra del pressupost de l'Estat per al 2007. ERC també s'hi oposarà, però Montilla no s'hi va referir. El candidat del PSC va contraposar l'estil de CiU amb el del PSC, que és «de joc net» i «per integrar, no per dividir».

Al migdia, el candidat del PSC va participar amb la seva seva dona i els seus tres fills petits, que són trigemins, a l'arrossada popular de festa de la infància i de les famílies que anualment organitzen els socialistes al barri barceloní de les Corts.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Torna el DVD, passa-ho

>El PP es presenta com el vot útil per evitar el tripartit i el pacte CiU-ERC

>La mare de totes les batalles

>Mas celebra que als quioscos hi ha hagut «bufetades» per comprar el DVD

>ICV-EUiA es presenta com la «solució» per garantir un govern d'esquerres

>ERC explota el vessant «humà» dels candidats fotografiant-los en escenes quotidianes per als cartells

>«La configuració d'una majoria de govern no pot dependre només de les matemàtiques»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.