Per posar remei a l'excés de nitrats que presenten 101 xarxes de subministrament d'aigua, cal buscar alternatives a aquelles xarxes d'aigua que registren nivells per sobre del que marca la normativa. En aquest sentit, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) proposa que els municipis es puguin connectar a pous de captació d'aigua alternatius o que es connectin amb altres xarxes ja existents que no presentin cap mena de problema.
Una altra línia d'actuació que es preveu per millorar l'estat de les aigües potables és la instal·lació de plantes de tractaments per descontaminar els aqüífers i per filtrar les aigües. La inversió que l'ACA té prevista per desplegar durant els pròxims anys per reduir el nombre de xarxes contaminades per nitrats ascendeix a un total de divuit milions d'euros.
Igualment, l'ACA acaba de treure a concurs un ampli estudi per aprofundir en les causes que generen contaminació per nitrats en les zones declarades vulnerables.