| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dissabte, 13 de desembre de 2025

  Marxistes marxistes

Aquest fòrum va d'esports, encara que no ho sembli. Sovint la terminologia esportiva dota de nou sentit a les paraules: fer un hat trick, una xilena, l'espaldinha de Ronaldinho, la croqueta de Laudrup… Hi ha vegades, però, que la col·lisió és sorprenent. Per exemple, en el cas dels atletes que es dediquen a fer marxa. Se'ls anomena marxadors, però també podrien ser marxants (com els d'art) o marxistes (com els seguidors de Marx). De fet, en la crònica que es va fer de la pel·lícula documental que recull la marxa dels treballadors de Sintel, es va parlar sempre dels "marxistes" (de marxa) potser perquè molts d'ells també eren "marxistes" (de Marx). Un altre exemple seria el dels "fondistes". A les reunions que les fondes catalanes fan tot sovint a la Fonda Europa de Granollers s'hi reuneixen els millors "fondistes" (de fonda), tot i que també hi podrien ser benvinguts els millors "fondistes" (corredors de fons). Esperem els vostres dobles sentits relacionats amb el llenguatge esportiu. El missatge més destacat rebrà a casa un exemplar del poemari "Fibromiàlgia i tu" de Darrutri, per gentilesa de l'autor i de la llibreria virtual llibres.com.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Fer el salt
D'un atleta podem dir que ha de fer el salt de llargada. Fer el salt a algú ens porta al terreny de les infidelitats i a no complir amb una cita o compromís.
Jaume Torras
07/03/2004 13:30



# Fondejar
No sé si quedarà bé dir que els corredors de fons fondegen... ja que els submarinistes què fan, llavors? :)
Aura
06/03/2004 21:47



# Batman 2 (la Minipimer)
És clar que tambése'n poden dir batedors en llocs de batejadors.
Això voldria dir que a la lliga femenina de beisbol se'n diria
batedora.
jaume
06/03/2004 19:18



# golfista
1.jugador de golf
2.el qui traça golfs en un mapa
3.individu que fa el golfo
4.el qui viu en unes golfes
5.cinèfil amant de les sessions golfes
la pusa
06/03/2004 13:03



# "Rivaldinho"
Esquivar l'entrada del defensa i fer gol és una cosa que se li dóna força bé al Rivaldinho.
Parlant d'esquivar, darrerament he escoltat moltes vegades l'expressió: "No siguis Rivaldinho", quan algú destrement evita contestar el que se li pregunta, desviant la conversa cap a d'altres indrets.

artemisia
05/03/2004 23:29



# Cura de l'alimentació en l'esport
Foneticament, l'esportista que més pressupost destina a la seva alimentació és el "Karateca".
Mai Te
05/03/2004 23:06



# els col·locadors
En voleibol, el jugador que reparteix el joc és el col·locador. Si en Maradona hagués jugat a volei hagués tingut excusa en els controls: "No, és culpa del col·locador, jo no he fet res"
maggie
05/03/2004 19:20



# VOLTA GEGANT
Una VOLTA GEGANT o un MOLÍ (el Quixot ja sabia el que feia) es un element executat a les anelles, a la barra fixa o a les paral·leles asimètriques, que consisteix a fer una volta sense canvi de recolzament. També es el que fan ara molts conductors, no tots, a la Diagonal, gràcies al Trambaix.
Xeiè
05/03/2004 17:53



# TIR LLIURE
Un TIR LLIURE es un camioner de transport internacional que mentre espera la càrrega, s’entreté llançant boles de paper a qualsevol forat que tingui a mà.
Xeiè
05/03/2004 17:51



# Batman (o sigui l'home del bat)
Als partits de beisbol el batejador ha d'esser un mossen?

jaume
05/03/2004 14:57

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.