| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 14 de desembre de 2025

  Parar l'Oreja

Aquesta 7mana us convidem a combatre l'ofensiva diarreicotorrínica de Mayor Oreja i adlàters per la via de la reducció a l'absurd. Portem a l'extrem la dèria uniformadora del futur ministre de l'Interior (segona etapa) i traduïm la toponímia catalana, basca o gallega a la llengua que ell voldria única. En aques fòrum us proposem difondre localitats del país virtual que somia Mayor Oreja mitjançant el mètode de la tradutraïció. Per situar la proposta recollim alguns dels exemples que ens ha fet arribar la capde7manaire de La Garriga Julieta Sunyol: Perrito (per Canet). Suya (per Seva). Su defecto (per Taradell). Mi melón (per Montmeló). Barreñas (per Cubelles). A pesar del mar (per Malgrat de Mar) Ládrales (per Bordils) Pengeu les vostres propostes burrotopònimes (de localitats catalanes, valencianes, balears, basques o gallegues) en aquest fòrum.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# hmmmmm
Vidreres = Cristalnada
Llagostera = Era Langosta
Caldes de Malavella = Caldes de Mala Vieja
San Cugat = San Cucufate




Trotsky
19/06/2001 19:31



# Cataluña
I del nostre estimat Principat què? També l'hauríem de normalitzar:
Cataluña: Tastalungla
Josep Azemà
19/06/2001 15:11



# A l'INREVÉS
Us imagineu que algun dia el català arribar a ser la llengua oficial en tot l'estat espanyol? Caldria, per tant canviar els noms de moltes ciutats. Jo, per si de cas, hi faré algunes aportacions:
Tolet, Albaset, Burgs, sa Móra, Olba, Xaé, Oviet, Xixó, la Vall d'Adolid, Llaurenjutge, Càcers, Badaxoç. I a Madrid li posaria Madrill, sobretot perquè aprenguen a pronunciar aquesta terminació correctament.
El de Xàtiva
18/06/2001 01:48



# Alguns valencians
Bien, merluza (Bellús)
Alcudia de Crecepinos (l'Alcúdia de Crespins)
Carlitos (Carlet)
Cercada (Vallada)
Lugar sano de Granotas (la Llosa de Ranes)
Manolo, aunque no sé si será el bel bombo (Manuel)
Sube a merendar (Montaverner)
Cuenta a ojo, sí (Alfarrasí)
Recipientes de María de la O (Banyeres de Mariola)
Pelean (Llutxent)
Lugar Nuevo de don Hinojillo (LLocnou d'en Fenollet)
La Cazuelería (l'Olleria)
Hay hielo de un malherido (Aielo de Malferit)
Hay hielo arrugado (Aielo de Rugat)
Arrugado (Rugat)
Gorrina (Cerdà)
Pan y puerta (Paiporta)
La chica más bonita en conserva (Mislata)
I una molt bona, que a més a més, és certa ¿Sabeu com es diu l'únic bar que hi ha a Bèlgida, a la Vall d'Albaida? Doncs sí: Bar Bruselas.
El xativenc
02/06/2001 18:56



# Titol-a
Preocupant el tema dels gentilicis. Del natural de Berga se'n dirà "miembruno" o "titolense".
Patum
01/06/2001 16:25



# Igualada
Empate, capital de la Chica (Igualada, capital de l'Anoia)
Compuesta, capital del Montesiano (Amposta, capital del Montsià)
Ojodecona (per Ulldecona)
Muerella, capital de Los Puertos (Morella, capital dels Ports)

senent
27/05/2001 19:09



# Brometa
No us hi esforceu tant... pobre ex-ministre... no hi ha res a fer. De fet, ja ho diu el refrany: "A menor cerebro, mayor oreja"
Àlex
21/05/2001 12:14



# Brometa
No us hi esforceu tant... pobre ex-ministre... no hi ha res a fer. De fet, ja ho diu el refrany: "A menor cerebro, mayor oreja"
Àlex
21/05/2001 12:09



# Miedobles (pobles)
Demasiado Limpio de Cabritos (Maçanet de Cabrenys), Olinterna (Olot), La Ardilla (L'Esquirol), Casa del Antonio El Grande (Cantonigròs)
Rumualdu
21/05/2001 12:06



# Noms nous:
Granonoestá (Granollers)
Vueltecita (Girona)
Vueltecitamáspequeña (Gironella)
Mojadito Bailas (Mollet del Vallès)
Galdric i Xavier
07/05/2001 18:41

Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.