L'estació de Vullpalleres, embrió del futur intercanviador entre els FGC i rodalies de Renfe a Sant Cugat, es va incloure en el pla director 2001-2010, però el Departament de Política Territorial va anar ajornant la inversió. Al 2006 es va anunciar que podria haver entrat en servei aquest mateix any. I finalment es va optar perquè Tabasa, un cop amortitzat el pagament dels túnels de Vallvidrera, reinvertís els seus beneficis anuals en aquesta i altres obres de millora de la mobilitat.
El consell d'administració de l'empresa va adjudicar ahir els treballs per 21 milions. El preu inicial de subhasta s'ha retallat un 17%, però el president de Tabasa, Josep Mir, va destacar que la de COMSA, amb un preu competitiu, era l'oferta amb més qualitat tècnica. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va anunciar que les obres començaran el primer trimestre del 2009 i tindran una durada estimada de 22 mesos.
INTERCANVIADOR PER L'ESTATUT
L'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, va expressar la seva «satisfacció» per l'impuls a l'obra i la millora del sistema de transport del municipi i del conjunt de la comarca. L'estació facilitarà l'intercanvi entre les línies de Sabadell dels FGC i la C7 de Renfe, que enllaça Barcelona amb Martorell per la UAB i Rubí. Però les andanes de rodalies són a 500 metres de distància. Recoder, que no va aconseguir que Foment traslladés l'estació de Renfe sota les vies dels Ferrocarrils, espera que amb el traspàs de rodalies a la Generalitat –previst per l'Estatut–, l'administració catalana millori la connexió.