| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dimarts, 2 d'octubre de 2007
>

Reobren el trànsit ferroviari entre Ripoll i Ribes de Freser



JORDI CASAS. Ribes de Freser

Renfe va obrir ahir el trànsit de trens al tram entre Ripoll i Ribes de Freser, a la línia Barcelona-la Tor de Querol, tancat per obres des de fa set mesos. Durant aquest temps, els usuaris han hagut de fer el trajecte amb autocars. Els treballs han servit per renovar totalment la via entre Ripoll i Ribes i formen part del paquet plurianual pactat entre els representants polítics d'Osona, el Ripollès i la Cerdanya, el 2003, quan Francisco Álvarez Cascos era ministre de Foment del govern espanyol.

A les sis del matí d'ahir, els usuaris del tren de la línia de Puigcerdà ja no van haver de pujar a l'autocar per desplaçar-se entre Ripoll i Ribes de Freser, o al revés, com han hagut de fer durant els últims set mesos i, per tant, l'estació de Campdevànol va tornar a entrar en servei. Renfe ha deixat d'aplicar els ajustaments de 20 minuts de mitjana a la programació de trens entre Ribes i Puigcerdà per coordinar-la amb el servei d'autocar.

Les obres, que han anat a càrrec del Ministeri de Foment, han consistit en la renovació total de la via, en la millora del drenatge de la plataforma, en la impermeabilització i el reforç dels túnels que hi ha al trajecte i, entre altres coses, en la millora de les estacions i diverses actuacions de reforçament de ponts, viaductes i altres estructures.

Amb aquesta actuació, Foment ha millorat la seguretat del tram, sobretot pel que fa al pas dels trens per les poblacions, i també la fiabilitat tècnica del servei. Diversos trams entre Ripoll i Puigcerdà estan en un estat de conservació lamentable. Les obres que ara s'han enllestit fins a Ribes formen part del pla estratègic d'infraestructura i transport i la seva dotació està inclosa en el paquet d'actuacions pactat amb el govern espanyol el 2003. En concret, preveu la inversió de 322,57 milions repartits en diferents anualitats fins al 2010. Això no obstant, els alcaldes dels municipis osonencs, ripollesos i ceretans de la línia i els presidents del consells comarcals afectats fa temps que reclamen més inversió, al marge de la pactada. Volen que el temps per fer el trajecte entre Puigcerdà i Barcelona, ara de tres hores i tres quarts, es retalli en una hora. Fa poc, s'han reunit amb representants de Foment per proposar millores en el traçat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Renfe dóna informació personalitzada de l'estat de la xarxa als usuaris

>«Fan sonar l'alarma i tiren pedres»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.