| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 19 de maig de 2024


dimarts, 2 d'octubre de 2007
>

Renfe dóna informació personalitzada de l'estat de la xarxa als usuaris

El servei no funcionarà en català fins d'aquí a un mes i mig

P. MERCADÉ. Barcelona
Els usuaris de rodalies que ho sol·liciten reben, des d'ahir, informació al mòbil de l'estat de la xarxa. D'aquí a quinze dies, a més, podran demanar a través de la plana web de Renfe que se'ls avisi quan hi hagi avaries a la línia que utilitzen habitualment. La companyia ferroviària està perfeccionant també el servei de web per als mòbils de tercera generació.


+ Un tren de Renfe, ahir a l'estació de Ribes de Freser. Foto: J.C.

Des d'ahir, els clients que ho desitgin poden enviar un missatge al 7307 amb el número de la línia de rodalies que han de fer servir i, instantàniament, Renfe els enviarà un missatge al mòbil en què els explicarà si hi ha alguna avaria. Sol·licitar aquesta informació val 0,15 cèntims, que el passatger ha de pagar a les empreses de telefonia. Per ara, la companyia ferroviària no cobra res per oferir aquest servei. «A final d'any», però, valoraran «si aquest servei ha de tenir un preu per a l'usuari», explicava ahir el secretari d'estat d'Infraestructura, Víctor Morlán. De moment, l'usuari rebrà la informació només en castellà ja que «aquest sistema s'ha implantat simultàniament a Madrid» i caldrà esperar un mes i mig perquè els missatges estiguin també en català.

El 15 d'octubre es posarà en marxa un altre sistema d'informació a l'usuari. El client haurà d'omplir un formulari que estarà penjat a la plana web de Renfe i que especificarà les línies i franges horàries que habitualment fa servir. La companyia li enviarà informació al mòbil sempre que hi hagi una avaria que afecti el trajecte habitual del passatger. Aquest servei no tindrà cap cost. A més, la companyia ha millorat el web per als mòbils, i ara no només dóna informació del servei de rodalies sinó que també en dóna dels de mitjana i llarga distància.

Morlán, en la seva compareixença setmanal, va recordar també que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), empresa que fa el manteniment de la xarxa, està elaborant un pla per reformar algun dels punts on, per diferents motius, s'enregistren més incidències. Aquest pla, va avançar Morlán, permetrà que es millorin uns cinc quilòmetres de via en els trams que van des d'Aragó bifurcació fins a la Sagrera i fins a l'estació de França. En aquests dos punts salten les juntes de via, cosa que provoca que sembli que la via estigui ocupada per un tren quan realment no ho està. Això fa que s'hagi d'aturar la circulació fins que es comprova que no hi ha cap obstacle. Aquestes obres, explicava Morlán, podrien començar abans de final d'any i forçosament afectaran la circulació dels trens de les línies C2 –que uneix Maçanet amb Sant Vicenç de Calders– i els de la C10 –que enllaça Barcelona amb l'aeroport–. El secretari d'estat no va detallar, però, en què consistirien aquestes restriccions ni tampoc quin pressupost tindrien. A banda de canviar les juntes en aquests trams de via, l'Adif també canviarà alguns trams de catenària mòbil per rígida, ja que provoca menys incidències i il·luminarà més bé alguns túnels.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Fan sonar l'alarma i tiren pedres»

>Reobren el trànsit ferroviari entre Ripoll i Ribes de Freser

>El patronat de la Sagrada Família presenta el primer recurs contra el traçat del TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.