| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dijous, 22 de juny de 2006 > Un text de Tàcit i una redacció sobre Juli Cèsar o Tàrraco, en la prova de llatí
opinió JORDI HORS.. Professor de llegües clàssiques EDUARD BATLLE. Girona Una prova més en la línia de la selectivitat d'aquest any: nivell assequible. L'examen de llatí es va basar en un breu text de Tàcit (Annals XVI, 13), titulat Efectes de l'huracà que assolà la regió de Campània. La traducció tenia un màxim de 5 punts. A més, també es va crear un petit lèxic de cinc paraules per afavorir-ne la comprensió. En el text, Tàcit descriu la tragèdia que es va viure a Campània i que va provocar moltes morts a la zona. En l'exercici 2 s'havia de transformar en activa la frase Vastata est Campania turbine uentorum. La traducció és La Campània va ser devastada per un huracà. El primer i el segon exercici eren iguals per als dos exàmens. És a partir del 3 i el 4 que la prova era diferent. En el 3, en l'opció A, les quatre preguntes estaven relacionades amb el món cultural. Aquestes eren més populars i la majoria dels alumnes es van decantar per la primera opció. En la segona, la B, es tractava sobre un àmbit més literari i s'havien d'encertar les obres que no havien escrit Horaci, Ciceró, Ovidi i Plaute. Per acabar, en l'opció A s'havia de fer una exposició sobre la figura i l'obra de Juli Cèsar, i en l'opció B s'havia de desenvolupar les característiques de la ciutat romana de Tàrraco. |
OPCIÓ A - Traducció d'un text de Tàcit (Annals XVI, 13), que duia per títol Efectes de l'huracà que assolà la regió de campània (5 punts). - Transformar en activa la frase següent: Vastata est Campania turbine uentorum (1 punt).
paraules) La figura i l'obra de Juli Cèsar (època, acció política, principals campanyes militars, obra historiogràfica, mort, etc.) (2 punts).
Vastata est Campania turbine uentorum (1 punt).
punts amb penalització de les respostes errònies).
|
![]() |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>«Alea iacta est» >L'oficina de la selectivitat s'oblida d'enviar exàmens a Tarragona i Girona |
![]() | |||
![]()
|