| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dissabte, 13 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Fora Ppetes! 20/02/2004 06:00

Eta ha dinamitat la vida política catalana i s'ha arrenglerat al costat del Pp. Al famós comunicat, els encaputxats van fer de Ppetes. Fora Ppetes! Més enllà d'aquest clam, al fòrum d'aquesta setmana us demanem la presència, més o menys camuflada, de les lletres de l'alfabet grec, encara que sigui de rebot, com en el cas d'Eta. Exemples plausibles serien des del Casal Lambda del moviment gai fins a la marca de rellotges Omega, passant per l'obsolet sistema Beta de vídeo. Compten marques, títols de les pel·lícules, de llibres i qualsevol ús curiós de les lletres de l'abecedari grec: l'alfabet. Esperem les vostres lletres amb to hel·lènic. El missatge més destacat rebrà a casa un exemplar del poemari Jocs tipogràfics, d'Enric Solbes, per gentilesa de l'editorial Bromera i de la llibreria virtual llibres.com.

1. Trencaclosques surrealista (Xipau)
Des del taller estant va veure passar un idiota tot nu, amb els mugrons pintats de color verd i el pardal amb dàlies guarnit. Aquell enze taral·lejava una lletania ximple com un monjo tibetà. Era polígam, masclista i piròman. L'home gallejava i el kap pareixia ballar-li sense solta sobre les espatlles.... Definitivament, era el monitor de tai-chi que buscava la policia rhomanesa. "Ep! Si l'onze de setembre el vaig veure phitant el tauler d'anuncis al phamós bar Upsilon. Hi havia un avís d'una expedició micronèsica organitzada per un psicoestheta." "Sig! M'assabento de tot en el darrer moment!" Es tracta de trobar totes les lletres de l'alfabet grec.

2. Concessionari a Porto PI (Artemisia)
Les 10 en punt segons l'Omega d'or de la Catherine ZETA Jones. GelosETA de l'ALFA de'n Douglas espera ansiosa davant la porta del concessionari de Lancia. De tota l'àmplia GAMMA d'automòbils exposats, només té ullets per un. A la FI passejarà per NY amb el seu YPSILON.

3. "Els joves, el cos i l'amor" / El punt Omega (Caterina Zeta / Increment)
#M'ha caigut, gairebé del Cel, un exemplar dels Quaderns d'orientació familiar, DELTA, del Secretariat Diocesià. Algun dia es publicaran els quaderns pel que han perdut el Nord. Quaderns ETA és clar hauria de ser.
#Ja he trobat el Punt Omega... a la graella televisiva malpensats!

4. Lo riu és vida (Jaume)
Salvem lo DELTA!

5. Sigma (Xeiè)
En un bar dels meus conreus es pot sopar en unes taules de marbre cargolades damunt d'unes potes de ferro colat que avans havien sostingut les famoses màquines de cosir "SIGMA". El nom de la marca, integrat en el mateix ferro de les potes, encara es pot veure i tocar per sota de la taula. Possiblement el nom de SIGMA li vingués perqué no era capaç de cosir en linea recta. El "pedal" que duien, aixó sí, ha desaparegut.

6. El Delta de l'Ebre... i algunes coses més (Aura)
Em vaig creuar amb éll a aquella llengua de sorra que hi ha a la part sud del Delta de l'Ebre i no m'ho podia creure. Un camí per a recórrer en Jeep o amb el mític Mehari, i éll anava conduïnt el seu Alfa Romeo i lluïnt tot ufà un rellotge Omega al canell esquerre que li marcava les hores. Potser, pensant en l'argument de la pel.lícula Cinema Paradiso, havia aconseguit una feina ben remunerada lluny del indret on va néixer, i la nostàlgia el portava a tornar-hi.

7. ß, la veritable (ACiG)
Òbviament, la beta més beta de totes les betes no és pas la dels calçotets, que va amb "v", sinó la "guapíssima" Beta (ß) alemanya, que representa el so de la doble essa (o sigui, d'essa sorda), dissortadament ara ja caiguda en desús, segons tinc entès. D'aquesta ß preciosa, en tota mena d'escrits tedescos -és clar-, n'hi havia per parar un tren (més que no pas en totes les serralades bètica i penibètica plegades, a part de l'històric club de futbol del "Betis Balompié"; el nom de Beda, el venerable ja en deu ser una derivació...).

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.