|
ELS TOP 7 DE Ateus del déu Google 17/11/2006 00:00
|
El verbívor Albert Buendía, autor del blog nomesploraria.blogspot.com, ens explica fa una proposta molt provocadora: buscar paraules que no surtin a Google. Naturalment, han de tenir algun referent contrastable fora de la xarxa.
Ell ens posa un exemple que no podem contrastar, però que servirà de punt de partida per a aquest fòrum. Escriu "A final dels 60 en una època on encara els sprays no havien decorat tota paret, recordo una pintada enigmàtica: "JUEGUE AL SIPADAIS". La pintada era feta en un búnker a la platja entre Premià i el Masnou, es veia des de la nacional i s'hi va estar una pila d'anys. Mai he sabut què era això de Sipadais i no he conegut ningú que ho sabés. És també curiosíssim que no hi hagi ni una sola entrada al Google ni per "sipadais", "sypadais" ni "sipadays". Si algú en sap alguna cosa, m'ho expliqueu i farem una partideta. :-)) ". Queda llançat, doncs, aquest clam de documentar el Sipadais.
Però el que ens interessa és l'exercici de trobar paraules d'existència contrastable que no apareguin a Internet a través de sant Google (sense restriccions de llengua). El missatge més destacat rebrà un exemplar de la novel•la El paradís a l'hivern, de Miquel L. Fletcher, per gentilesa d'Altaïr i de la llibreria virtual llibres.cat.
1. Hepaticocolangiocolecistenterostomía (Jordi Boixadós)
Aquest terme bé podria competir en un concurs de paraules llargues. El podeu trobar en el "Diccionario terminológico de ciencias médicas" editat per Salvat el 1974 (en tinc la reimpressió del 1978). Significa: "anastomosi quirúrgica entre la bufeta de la fel i el conducte hepàtic i entre l'intestí i la bufeta de la fel". Fins aquest matí, cap entrada a Google.
2. Esquerdador (jms)
Un ESQUERDADOR és una eina que serveix per partir canyes en diferents talls en sentit longitudinal. És un sinònim de partidora o d'esberlador.
Aquesta eina apareix a la revista GAVARRES, núm.5 -dedicada als oficis- , a la pàgina 60. És un estri usat des de temps immemorials pels artesans que treballen la canya, i al Google, fins ara, no en tenien notícia.
3. Sobre en Capri (MagMÀ)
En un dels genials monòlegs de Joan Capri surt la paraula «mandangüela», que no figura tampoc al Google. La frase on apareix el mot és + o - la següent: «I què dirà la meva dona? Es pensarà que tinc una mandangüela!».
4. Welwitsquiàcies (Mamen)
Família de gnetòpsids integrada únicament per l'espècie Welwistschia mirabilis, que és una planta robusta, d'arrel gruixuda, tronc curt i tuberós, amb dues fulles en forma de cinta i flors unisexuals. (Diccionari de la llengua catalana -Enciclopèdia Catalana dixit)
Ho veieu ? En termes botànics està tot per descobrir...
5. Bufamirols (Cesca)
Una mena de somiatruites. No dóno més pistes perque el saberut no em caci.
6. Virumbelles (Cesca)
Més de botànica. VIRUMBELLES, més coneguda per Vidiella
7. Xurdiga (Cesca)
Aquest sinònim d'ortiga no surt al Google.
|
|