| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimarts, 5 d'agost de 2025

ELS TOP 7 DE Camises d'atzavares 10/02/2006 00:00

Els polítics són una font inesgotable de joc verbal. En solen dir de l'alçada d'un campanar, però de vegades excel·leixen en la creació d'imatges surrealistes. Va ser molt celebrada, per exemple, la traducció de la frase feta catalana "el més calent és a l'aigüera" al castellà com "lo más caliente está en la higuera". Ara, però, el cap d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona ha millorat el cadàver exquisit. Tot criticant el primer secretari del PSC a Barcelona Joan Ferran, el senyor Portabella li ha retret que "es posa en camisa d'atzavares", de la qual es desprén un rerefons de vares gens màgiques. Us demanem expressions que derrapen tant com aquestes camises d'atzavares que llueix en Portabella. El missatge més destacat s'endurà no pas una camisa sinó un exemplar de Els 65 millors crucigrames per tenir SORT, de Màrius Serra i Pau Vidal per gentilesa d'Empúries i la llibreria virtual llibres.com.

1. Alfabeto (Rosa)

El meu avi (persona no gaire il·lustrada) es queixava així de la ignorància d'un tercer: "aquest tio és UN ALFABETO!"

2. Un de fa pocs minuts... (Phil Parranda)

La senyora de davant meu a la plaça tenia "diarrera".

3. A veure com ho fas! (Per lleida)

Estavem assegudes a taula i resulta que es va buidar el gerro de l'aigua. Salta una amiga tota disposada i, per la mania de canviar d'idioma quan hi ha un que parla castellà aprop, diu: "voy a llenar el hierro de agua". Jo encara ric...

4. Set sous / A l'aguait (basat en fets reals, no em feu dir noms) (MontseMu)

-No sé per quins setze ous la gent riu quan parlo -diu ella, comptant el que no s'ha de comptar.
-Es que tienes que estar siempre a la guay - contesta ell, castellanoparlant amb clares influències del català.

5. El semàfor (martí)

A la campanya de les primeres eleccions municipals (aprox. 1980), el candidat del grup local de dretes (equivalent al PP actual) va prometre i posarem un semàfor a l'alçada del campanar. La conya va durar anys i anys, i de moment, a dalt del campanar encara hi ha les campanes...

6. Oberta o tancada? (Toni Planells)

Volguent-se fer el finolis parlant en castellà, la mare d'una amiga meva va afirmar sense cap mena de vergonya que: "hasía tanta calort que taníamos la ventana harméticamente abierta¡"

7. CastellaNo (Biel Barnils)

De les classes de l'EGB en recordo algunes de molt bones: un que va dir "me hace mucho daño el genollo". I a un altre que se li va escapar "me gusta mucho el enciamo". I la professora indignada.
Efectivament, el castellaNo està en greu perill d'extinció arreu dels Països Catalans, com tothom sap.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.