|
ELS TOP 7 DE Un quesejó 08/07/2005 00:00
|
Passa poques vegades, però hi ha alguns exemples de frases que s'acaben reduint a una sola paraula, com el famós mot en espanyol correveidile. Un exemple desconegut que recullen els diccionaris catalans és el passatú, definit com "un cop fluixet i ràpid, donat tot passant".
Coneixeu més frases que hagin format paraules? I si no les trobeu al diccionari, quines creieu que caldria inventar? El missatge guanyador rebrà un exemplar de Els 50 millors crucigrames amb enigma de Màrius Serra i Pau Vidal per gentilesa d'Edicions Empúries i la llibreria virtual llibres.com.
1. Esperaesser (Anxarri)
A Mallorca, quan es parla d'una persona que "encara no és", és a dir, "futura", se li posa aquest adjectiu, que ve de "espera esser". Per exemple: la meva sogra esperaesser m'estima molt.
2. Sisplauperforça (Pep Vinyals)
No us han demanat mai un favor d'aquells que s'han de fer 'sisplauperforça'?
3. Sinofos (Teresa)
Com esteu iaia?
Ai, molt bé, sinofos...
Un missatge molt optimista!
4. Oh! És que m'han dit... (Ramon)
Fa uns anys, al Canal 33, hi feien un programa que es deia "Oscamandit". Sempre ho he interpretat com una aglutinació de la frase del títol.
5. Dos sants (Tore)
Hi ha un sant català molt conegut: "sant tornem-hi". Aquest sant no té l'equivalent espanyol. Però en canvi a Espanya en tenen un altre que no és venerat a Catalunya: "san se acabó".
6. Tantsemenfotisme -segon intent- (MontseMu)
Permeteu-me que em faci pesada i reivindiqui, un cop més, el mot tantsemenfotisme. (Ai mira, i si em faig pesada doncs tant se me'n fot, jo què voleu que us digui.)
7. Nothifixis (Jaume -Badalona-) / Notifixis (Uri)
# Si compres de la marca Nothifixis després no caldra que facis un gramassa i mengis pambvisucre, sisplau digueu bondia al mestretites i al menjacapellans.
# Segurament la marca comercial més estesa pel país.
|
|