| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dissabte, 13 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Anatomia 01/07/2005 00:00

El verbívor Víctor Niubò ens diu que la paraula CAP té molts sentits i apareix en moltes paraules. És cert. Hi ha paraules, com ara capcot o colltort, on els membres del cos hi són presents d'una manera gràfica i semàntica; és a dir, en cos i ànima. En d'altres, com ara ronyosos o corcat, la presència del ronyó o el cor ja són totalment casuals. Hi són de cos present, com si diguéssim, però no aporten res al significat de la paraula. El mateix passa amb la primera persona de plural del verb "mapar": mapeu. Busquem paraules que traginen parts de la nostra anatomia, com més amagades millor. El missatge guanyador rebrà un exemplar de Sense pèls a la llengua (crítica irreverent a la qüestió del català) de Rudolf Ortega, per gentilesa de Editorial Empúries i la llibreria virtual llibres.com.

1. Anorac (Xesco)

Ja heu descobert què amaga un anorac reversible?

2. De Morella a Ulldecona (Martí)

Afina l'oïda, ajusta la vista.

3. Va de moixons (Dani Codina)

Com que no sóc oCELLAire he anat de CORCOLL per iDENTificar un CAPsigrany i un repicaTALOns, m'he pOSat NERVIós, m'he aBRAÇat a un gaMArús roBUST i m'he fet un rePELó. Que CARALLot!

4. Més de cosins... / El que ja sabem... (Nar6)

# Si posem un cos, una sina i una "natja" obtenim cosinatge.
Si més no per homofonia... ;-)

# Capteniment: és a dir, al cap hi tenim ment.

5. Cul d'ampolla (Blanquet)

Fi de festa sense comentaris.

6. Bilingüe (Ramon)

La preciosa localitat castellonenca de Peniscola ens ofereix la mateixa part del cos per partida doble, la primera part en català i la segona en castellà, llenguatge infantil: Penis/cola.

7. Poema (Gabriel)

bULL la CORtesana dins el CAPó
taPEU-la bé que és BOCAssina.
Menja ORELLAnes NASprades de ressopó
al DENTell orDIT, i s'enfarina.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.