| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dissabte, 13 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Ens ha tocat el reble 24/06/2005 00:00

El verbívor i ludòleg Víktor Bautista ens proposa obrir un fòrum sobre "expressions que no aporten res a la conversa", enteses com a rèpliques més o menys enginyoses a un comentari. Els tres exemples que ens envia el Víktor serviran per situar-ho. 1) Un reble nocturn amb rèplica i contrarrèplica: Bona nit! / I totes les puces al teu llit! / I la més gran al teu melic. 2) Un reble sense rima quan et tornen calés: Qui paga descansa / I qui cobra encara més. 3) Un clàssic: Ara bé... / que vol dir moro.
Coneixeu més rebles? En feu anar? Si una llengua no té expressions inútils, malament rai. El missatge guanyador rebrà un exemplar de Joc de paraules d'Elisenda Roca i Pau Vidal per gentilesa de l'editorial Empúries i la llibreria virtual llibres.com.

1. Continuació(Eva)

Al meu poble, l'anterior continua:
-Com te dius? Follanius
-Com te trobes? Per les coves
-Com te tens? Per les dents
Tu i ton pare sou parents!

I un altre:
-Tinc gana... Rosega't l'os de la cama!
-Tinc set... Pixa a terra i beu a galet!

2. Joc de nens (Amèlia)

Això ho deien els nens del meu poble per fer empipar a algú quan els feien la pregunta.
-Com te dius?
-Follanius
-On te trobes?
-a les coves

3. -Iaia,qui s'ha mort? (Pipon)

-L'avi Sort.
-I qui l'enterra?
-L'avi Serra.

4. No m'hi veig... / Aurevoire! (Nar6)

"... ah! n trobo les ulleres..."
"No tothom qui porta ulleres és nascut a Llavaneres".

Que digué Voltaire,
un dia de boira,
que fotia molt d'aire!

5. Gràcies! (Caragola)

-Moltes gràcies.
-Vostè les té totes.
-Les que a vostè li sobren.
-Qui més en té, més en pot dar.
-És un favor que vostè em fa.
-És justícia que es mereix.
-Gràcies, se li agraeix!

6. Què enganxa més que un ganxo ? (Jové)

Un pregunta: Què enganxa més que un ganxo ? Mentre tothom s'ho rumia en salta un que contesta: els collons de Sant Ramon que enganxen tot el món.
(Aquesta, la gent més gran, segur que l'ha escoltada alguna vegada)

7. Frase feta versió Rossell (Boirer)

En una entrevista radiofònica, vaig sentir una versió allargassada d'una dita popular catalana: "No es pot dir blat fins que sigui al sac i ben lligat... i sense cap forat i cobrat".

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.