| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimarts, 23 de setembre de 2025

  Sal amb anca (antònims)

Aquesta 7mana us plantegem un fòrum d'antònims per no perdre els papers. Ens l'inspiren l'anada a Salamanca de la Comissió per a la Dignitat, l'actitud de les autoritats locals, el "Diguem No" a la plaça del Rei de Barcelona i la sortida de la revista d'història "Sàpiens", acompanyada d'un col·leccionable amb els documents espoliats que romanen a l'arxiu de Salamanca. Volem antònims curiosos. Per exemple, antònims directes que en certa manera són dissonants, com ara "sàpid" i "insípid" (per què no "sípid" o "insàpid"?). O antònims opinables. Si el negre és l'antònim del blanc, quin antònim té el gris? I l'ocre? I el roig? L'antonímia no és una ciència exacta. Proveu d'aplicar antònims a totes les paraules d'una frase qualsevol, per exemple aquesta: L'antonímia no és una ciència exacta. La sinonímia és una lletra inexacta. Aporteu antònims curiosos. La millor aportació de la setmana rebrà un llibre per gentilesa de la llibreria virtual llibres.com.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Resposta a en Tomàs
En Tomàs troba il·lògic que es diga "Açò no és Espanya" quan açò forma part de l'estat espanyol. La diferència que fan els independentistes entre Espanya (Països Castellans) i estat espanyol (territori sota sobirania espanyola) explica la no-antonímia de la pintada. Açò no és Espanya, per tant açò no hauria de fer part de l'estat espanyol. D'altra banda, si el País Valencià és Espanya, aleshores no s'entén perquè el ministre Trillo insisteix tant en "una llengua" com ell també volgués que l'estat espanyol es reduís, senzillament, a la terres de parla espanyola.
d
24/10/2002 18:25



# El pequeño gran hombre
Em sembla que era un títol de pel.lícula, de contingut similiar a aquella floreta tronada del "que grande eres, pequeña".
D.V.
24/10/2002 08:56



# La clau i el duro
Dels arxius de Salamanca no en tenim la clau, i de les transferències pendents no en veiem ni un duro. Com un antònim general de com hauria de funcionar el país.
M.S.
24/10/2002 08:47



# Antònim Imperdible
No he entés mai com es pot perdre un imperdible.
Jordi
24/10/2002 08:43



# Pintada antonima
He vist una pintada d'un grup independentista que deia:
"AÇO NO ÉS ESPANYA"
Bé, doncs: ¿on està el problema?
Si aço (en este cas, el País Valencia) no és Espanya, vol dir que ja han assolit el seu propòsit, i en eixe cas, no veig la necessitat de la pintada.
Voldria, si és possible, una resposta raonada. Gràcies.
Tomas Gorria
23/10/2002 23:23



# Antònim
L'antònim més antonímic de tots els antònims és precissament ANTÒNIM, perquè antònim a més de dir-se antònim és l'antònim de sinònim, que, paradoxalment, és també un antònim, ni més ni menys que d'antònim.
Pasqual
23/10/2002 15:49



# Les torres de fals
Són o no autèntiques les Torres de Fals? (aprop de Manresa)
miriam
22/10/2002 19:56



# Del Groucho, em sembla
Em sembla que Groucho deia, en un fragment de guió força inspirat: hemos llegado a las más altas cumbres de la miseria, o alguna cosa similar de contingut antonímic, versus inversemblant.
D.V.
22/10/2002 13:46



# Art i tècnica
Seria possible tenir l'ordinador desordenat?
Si l'art i la tècnica son oposats, i l'arquitectura es un art, com pot ser que existeixin els arquitectes tècnics(aparalladors)?
T Cifre
21/10/2002 16:44



# Una que es porta molt
"Hem de minimitzar al màxim"
Xeiè
21/10/2002 16:31

Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.