| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 14 de desembre de 2025

  Enigmàrius i compostatge

Inspirat en els enigmàrius de cada matí a Catalunya Ràdio, el crucigramista occità Cisko llança una proposta antiièquica (per l'IEC) de creació de compostos sense guionet. Ja posats, apunta unes quantes idees: "podríem definir això teu dels enigmàrius com aquell enigma plantejat a la manera del Serra; i per què no una hipotecaixa? És a dir, la hipoteca contractada a cal Samaranch, que ens donaria d'altres derivats, com hipotecaixar, hipotecaixar-se... i fins i tot hipotequeixar-se, que en podríem derivar. També la hipogressia (la falsedat de la progressia), lo micofilm (aquell film que conté tots los secrets del mico), del qual se'n podria fer derivar micofilmar (gravar, d'amagat, les pràctiques sexuals desviades entre micos...)" Us demanem, doncs, més exemples de falsos compostos El missatge més destacat rebrà un exemplar d'un llibre impactant: Màximes i mals pensaments de Santiago Rusiñol, per gentilesa de L'Avenç i la llibreria virtual llibres.cat.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Compostos cultes
INTEL·LACTUAL: Pensador hodiern.
INTEL·LECTUAR: Els intel·lectuals, relacionar-se.
ESTÒICOV: Membre d’un grup de filòsofs grecs bastant sobris, el pensament dels quals s’inspirava en els jocs de pilota.
FILOSOFÀ: Seient ideal per reflexionar.
RACIONALISTA: Filòsof que va deixant anar el seu pensament en petites dosis.
SUCRÀTIC: Pensador d’idees ensucrades.

MagMÀ
21/12/2006 16:29



# Al zoo
INLEFANTS : Paquiderms en estadi de creixement infantil
jms
21/12/2006 12:40



# COMPOSiTOrS
MASSINI, Henry: Cèlebre compositor nord-americà, especialitzat en la creació de bandes sonores una mica cursis i ensucrades, com ara “Breakfast at Tiffany's”, “The Pink Panther”, “Days of Wine and Roses”, etc.
MORRICONYE, Ennio: Famós compositor italià de bandes sonores per a pel·lícules X.

MagMÀ
21/12/2006 12:08



# Compostos de l'edició
CORRECTOR: Rector de parròquia que es corregeix ell mateix el full dominical.
GALERRADES: Proves d’impremta plenes d’errors.
ILUSTRADOR: Dibuixant que treballa un any sí quatre no.
ILLUSTRADOR: Dibuixant que en les seves creacions abusa dels daurats.
IMPRESSAR: Imprimir a corre-cuita.
MACQUETISTA: Maquetista que treballa amb un ordinador Macintosh.
MEDITAR: Editar llibres de meditació.
TÍPECS: Corrector líquid llefiscós.
TRADOCTOR: Doctor en traducció.

MagMÀ
21/12/2006 12:04



# Ramader
MUNYITANYENC : Personatge que viu en serralades o elevacions orogràfiques considerables, l'activitat del qual consisteix en extreure llet de les mamelles de les femelles dels mamífers.
jms
21/12/2006 10:36



# Dedicatòria
ENIGMAGMÀTIC : Misteri proposat o resolt per un assidu participant als fòrums de Verbàlia anomenat MagMÀ.
jms
21/12/2006 10:27



# EL PAÍS MÉS PETIT DEL MÓN
El país més petit del món és Suïssa, ja que només té 26 cantons.
Anselm Quixal
21/12/2006 10:20



# Nàutica
VARIXELL : Embarcació marítima o fluvial amb problemes de circulació sanguínia, que li arriben provocar dilatacions permanents a les venes de les cames.
jms
21/12/2006 10:19



# EL PAÍS MÉS ANTIMONÀRQUIC DEL MÓN
El país més antimonàrquic del món és Itàlia, perquè al rei l'anomenen "re".
Anselm Quixal
21/12/2006 10:17



# De carros i carreters
TARTANNÀ : Manera de ser, "talante", quan es va amb una tartana o un carro lleuger.
jms
21/12/2006 10:15

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.