Opinió
-
El dret d'executar les decisions
Francesc Ribera 'Titot'
10.11.2014
-
No pararem, perquè aquí es vota
Josep Bargalló
10.11.2014
-
Escac a Espanya
Quim Torra
10.11.2014
-
Sobre el deute i la Catalunya estat
Ernest Maragall i Jordi Angusto
08.11.2014
-
'Yo no quiero votar, pero mi hijo sí'
Marc Casanova
07.11.2014
-
1898-2015, no n'aprenen
Eugeni Casanova
07.11.2014
-
El Tribunal Inconstitucional
Guillem Guimet
05.11.2014
-
Adéu, Banc d'Espanya, adéu!
Aleix Sarri
04.11.2014
-
Votarem… i tornarem a votar sí-sí cada vegada que ens hi convoquin
Oriol Izquierdo
03.11.2014
-
L'ou i la gallina del dret de decidir
Lluís de Yzaguirre
02.11.2014
-
El silenci
Grup GELA
27.10.2014
-
Ara és l'hora d'encertar-la
Amadeu Abril
19.10.2014
-
Vandellòs I: un recordatori i un compromís de futur
Tanquem les Nuclears
19.10.2014
Miquel Àngel Essomba
31.05.2012
Miquel Àngel Essomba: 'Els drets dels alumnes no es poden sotmetre a una minoria'
L'augment de denúncies demanant l'espanyol com a llengua vehicular a l'escola hauria de començar a preocupar. Si fins ara la Conselleria d'Ensenyament havia dit que es tractava d'una qüestió anecdòtica, aquest degoteig incessant de denúncies li hauria de fer canviar tant el discurs com les mesures, i donar una resposta contundent en defensa i promoció de la llengua vehicular. Ja no s'hi val, a dir que són casos aïllats.
Aquestes famílies, en nom de la pluralitat lingüística i del respecte a la diversitat, exigeixen en certa manera una exclusió dels seus propis fills. Apel·lem al sentit comú i al valor educatiu que han de tenir totes les famílies, amb independència de la ideologia dels pares, per a garantir i preservar el benestar dels fills. I això demana que els infants s'acomodin al sistema majoritari democràticament escollit pel país.
Ara esperem un gran exercici de responsabilitat de totes les forces polítiques, especialment de les que instrumentalitzen el valor de la llengua a l'escola com una arma d'electoralisme o de posició política, tant en l'un sentit com en l'altre: amb la llengua, no s'hi juga, i amb l'educació i l'escola, encara menys.
A mesura que van arribant sentències, seria raonable que els qui defensem l'escola en català ens preocupem cada cop més i siguem més contundents. Esperem del nostre govern, i la hi exigim, una resposta com cal. Una resposta contundent. Que digui que la llengua vehicular de l'escola és la catalana i que els drets del conjunt dels alumnes no se sotmetran als drets individuals d'una minoria. Que digui que no pensa sotmetre el sistema als interessos particulars d'una minoria que polititza una qüestió que mai no s'havia polititzat.
Miquel Àngel Essomba, plataforma Som Escola, director d'Unescocat.
(Opinió telefònica recollida per VilaWeb.)
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015












