Oriol Izquierdo
27.07.2015
Andreu Barnils
26.07.2015
Mercè Ibarz
25.07.2015
Bel Zaballa
24.07.2015
Pere Cardús
23.07.2015
Joan-Lluís Lluís
22.07.2015
Marta Rojals
21.07.2015
Andreu Barnils
19.07.2015
Pere Cardús
16.07.2015
Bel Zaballa
15.07.2015
Marta Rojals
14.07.2015
Oriol Izquierdo
13.07.2015
Andreu Barnils
12.07.2015
1/88>
16.06.2009
Ja es poden preparar que avui serà un dia de festa xalesta. N'acabarem tips, de la inauguració de l'aeroport i de sentir si n'és, d'important i de transcendental. Ens voldran fer creure que el món canviarà per sempre i el país, encara més. Però ens amagaran la crua realitat: que el Prat és un aeroport de fireta i ho continuarà essent mentre siga comandat per Aena. La façana és bellíssima, però no és sinó una façana. Pistes i edifici monumentals posats al servei de l'engany, tal com canten les xifres, si es volen llegir.
N'hi ha prou de fer un exercici molt simple. L'aeroport de Barcelona fa unes 300.000 operacions l'any i mou uns trenta milions de viatgers. Però solament té nou destinacions a Amèrica, quatre a l'Àsia llunyana i zero ('zero zapatero'), a l'Àfrica subsahariana.
Comparem-ho. L'aeroport de Munic no és el gran aeroport alemany i mou poc més de trenta milions de passatgers l'any. Una cosa com Barcelona, doncs. Però els avions s'envolen 19 vegades cap a Amèrica, 19 més cap a l'Àsia llunyana i 3 cap a l'Àfrica subsahariana: 19-19-3 a 9-4-0
Mirem un altre cas. Milà. Una ciutat bessona de Barcelona en gairebé tot. No pas en la capacitat de l'aeroport: 73 destinacions americanes, 23 a l'Àsia llunyana, 16 a l'Àfrica subsahariana. Gairebé fa vergonya comparar-s'hi: 73-23-16 a 9-4-0
I encara en faré una altra de comparació: amb Manchester. Manchester és després dels de Londres l'aeroport més important d'Anglaterra, que són dels principals del món, just a tres hores de carretera de Manchester. L'aeroport de Manchester fa 200.000 moviments l'any, cent mil menys que no el de Barcelona (i, ep!, a Londres, s'hi pot anar des de qualsevol part del món), però té 32 destinacions a Amèrica, 14 a l'Àsia llunyana i 4 a l'Àfrica subsahariana. 32-14-4 a 9-4-0
No crec que calga continuar oferint més exemples. No hi ha cap raó perquè l'aeroport de Barcelona siga una sucursal arregladeta del de Madrid, com ara és. Si no és que els amos de l'aeroport van contra el país on treballen i volen afavorir una companyia aèria que simplement ha abandonat Barcelona.
Si no és això, que no és poc, i que el govern espanyol continua flotant en el centralisme més ranci que ens puguem imaginar. Prova? Hi ha convenis subscrits pels governs espanyols entre 1954 i 1993 (ja feia temps que s'havia mort Franco, eh?) que imposen explícitament, en cas de vol entre aquell país i 'Espanya', que l'aeroport de destinació sigui el de Madrid. Heus-los ací, tots els convenis. Però, si no volen perdre el temps, miren el que signaren amb Corea i veuran que la ruta obligada és Madrid. O el contracte signat amb Xile, que encara és més explícit i tot.
Literalment, és un escanyament planificat, però avui estiguem tots contents que, la façana, ben lluïda que ens l'han deixada aquests poca-vergonyes!
Vicent Partal
27.07.2015
Vicent Partal
25.07.2015
Vicent Partal
24.07.2015
Vicent Partal
23.07.2015
Vicent Partal
22.07.2015
Vicent Partal
21.07.2015
Vicent Partal
20.07.2015
Vicent Partal
17.07.2015
Vicent Partal
16.07.2015
Vicent Partal
15.07.2015
Vicent Partal
14.07.2015
Vicent Partal
13.07.2015
Vicent Partal
10.07.2015
Vicent Partal
09.07.2015
Vicent Partal
08.07.2015
Vicent Partal
07.07.2015
Vicent Partal
06.07.2015
Vicent Partal
05.07.2015
Vicent Partal
03.07.2015
Vicent Partal
02.07.2015
Vicent Partal
01.07.2015
Vicent Partal
30.06.2015
Vicent Partal
29.06.2015
Vicent Partal
26.06.2015
Vicent Partal
25.06.2015