Europa press

Arxiu.- Llum verda a la digitalització de papers de particulars, que es farà a Madrid finançada per la Generalitat
19:4830.07.2008
MADRID, 30 de juliol (EUROPA PRESS)
La Comissió Mixta Govern-Generalitat de l'Arxiu de la Guerra Civil, reunida avui al ministeri de Cultura, ha decidit donar llum verda al començament del procés de digitalització de la documentació "que clarament correspon a particulars i persones jurídiques catalanes". El procés es realitzarà a Madrid, amb finançament de la Generalitat, segons allò establert a l'esmentada Llei, segons informa el Departament que dirigeix César Antonio Molina en un comunicat.
La trobada d'avui tenia com a objectiu la identificació dels documents, fons documentals i altres efectes a restituir a Catalunya, prevista a l'article 4.1 de la Llei 21/2005, de 17 de novembre.
Per a la reunió, la Comissió ha rebut les valoracions efectuades pel Grup de Treball, format per arxivers de les dues Administracions.
Les reunions tant del grup de Treball com de la Comissió, que està formada per Rogelio Blanco, director general del Llibre, Arxius i Biblioteques del Ministeri de Cultura; i per Josep María Carreté, director general de Patrimoni Cultural; així com per Severiano Hernández Vicente, sotsdirector general dels Arxius Estatals; i Ramón Alberch Fugueras, sotsdirector general d'Arxius i Gestió Documental de la Generalitat de Catalunya, es reprendran a final d'agost.
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











