Europa press

Logo ep

    Exculpen al director del Festival de Sitges per pornografia infantil

    14:1322.02.2012

    BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

    El jutjat d'instrucció número 8 de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) ha arxivat la causa contra el director del Festival de Cinema de Sitges, Àngel Sala, que havia estat imputat del delicte de pornografia infantil per l'exhibició de la pel·lícula 'A Serbian Film' en el certamen de cinema fantàstic del 2010.

    El jutge assegura en la seva sentència que els fets investigats "no són constitutius d'infracció penal", i ara les parts tenen tres dies per interposar recurs de reforma.

    Les diligències prèvies es van incoar després de la denúncia del fiscal per un presumpte delicte de pornografia infantil arran de la projecció de la pel·lícula del director Srdjan Spasojevic, en què es podia veure una escena de caràcter sexual amb un nounat i una altra amb una menor de vuit anys --allò utilitzat en la pel·lícula eren unes cames i cap d'escaiola--.

    El jutge assenyala que la cinta no és pornogràfica ja que "les imatges abans de posseir una finalitat de provocació sexual, tenen a tot al contrari, estimant que, sense perjudici del respecte a la llibertat d'opinió i de gust de tot espectador, es tracta d'una pel·lícula de gènere 'gore".

    Assegura que les escenes, com declara l'advocat de l'imputat, poden qualificar-se d'"execrables, masoquistes i d'una violència extrema, però de cap manera persegueixen o tenen a l'excitació sexual".

    La sentència també assenyala que de la conducta de Sala s'exclou l'existència de dol, ja que la pel·lícula ha estat objecte de diversos premis --"de dubtós mereixement", segons la jutge-- i projectada en diversos festivals.

    Segons la jutge, des del festival "potser no s'adoptessin les corresponents precaucions ni es va visualitzar íntegrament la cinta abans de la seva projecció".

    La imputació de Sala va motivar al seu moment que una desena de directors de festivals de cinema espanyols signessin un manifest de suport al director del certamen de Sitges.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies