| |||||
|
dijous, 19 de febrer de 2009 > Un estudi conclou que els comerciants gironins no són prou incisius en vendre
L'informe, fet per la Cambra, aprova amb nota els establiments però insta a millorar les tècniques de vendaANNA PUIG. Girona Els botiguers gironins no indueixen prou en la decisió de compra el client, ni són incisius a l'hora de suggerir productes addicionals, ni saben vendre prou bé el seu establiment com a garantia de qualitat. Això, juntament amb la manca de campanyes de promoció i comunicació, són els punts febles detectats per un estudi de la Cambra de Comerç que té com a objectiu avaluar i millorar els comerços. Per ara se n'han analitzat uns 140, però el programa es continuarà fent. Els punts forts són la rebuda i el tracte al client, la imatge tant externa com interna de les instal·lacions, la varietat de productes o la visibilitat de l'aparador, entre altres. Les tècniques de venda i les campanyes de promoció i comunicació directa són, segons l'estudi, les assignatures pendents dels comerciants. En la majoria d'aspectes analitzats s'aprova amb bona nota: l'avaluació és de 0 a 100 i en la majoria s'està per sobre del 80 de puntuació, considerat un valor òptim i amb tendència a l'excel·lència. És el cas, per exemple, de la imatge externa (82) i interna (84), els aparadors (81), el producte (97), el tracte (86) o la rebuda (91) al client. En canvi, la valoració baixa ostensiblement en les tècniques de venda (55), en comunicació i promoció (20) i en objectius de vendes (29) i inventari (27). Per millorar aquests aspectes, la Cambra pretén oferir sessions informatives específiques per als comerciants que s'han avingut a participar en aquest programa. El vicepresident de la Cambra, Enric Dotras, va destacar que els comerços analitzats són de caire familiar no hi ha cap franquícia i que l'estudi ha de ser «una eina encaminada a fidelitzar clients i millorar el servei». Per la seva part, el gerent de la Cambra, Eduard Torrent, considera que el teixit del comerç gironí té gran qualitat però «s'ha de millorar a vendre's tant individualment com col·lectivament, incidint en tècniques de venda avançades». |
Punts forts - Imatge externa: persiana, elements exteriors i porta - Aparadors: correcta visibilitat - Producte: diferents marques i gamma - Estructura interna: decoració i conservació - Rebuda: imatge dels empleats i coordinació - Tracte al client - Comunicació: visibilitat dels cartells i dels preus Punts febles - Comunicació directa i campanyes de promoció - Manca d'accions de fidelització - Barreres arquitectòniques - No retorn dels diners - No s'ofereix l'establiment com a garantia - No s'indueix en la decisió de compra - No se suggereixen productes addicionals |
El comprador misteriós. Els aspectes més intangibles com ara la manera com es tracta el client o el coneixement del producte per part del botiguer o l'índex de qualitat objectiva, entre altres, s'han mesurat a través del sistema del mystery shopping. És a dir, l'auditor es presenta al comerç com un comprador més. Realitza tres visites per establiment i analitza l'acte de compra. D'altra banda, cal destacar que dels 140 establiments que van decidir participar en aquest programa, el 77% són del sector de l'equipament de la persona; gairebé el 15%, de l'alimentació; el 5,75%, de l'equipament per a la llar, i el 2,3%, de serveis per a la llar. Per la seva ubicació geogràfica, la participació majoritària és de comerços d'Olot, Figueres, l'Estartit, Roses, Blanes, Lloret i Ripoll. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Un estudi conclou que els comerciants gironins no són prou incisius en vendre |
|