El dia ja va començar complicat. Els trens van haver de limitar la velocitat a 60 km/h a causa del vent que bufava al territori català i també per la caiguda a la via d'arbres i altres elements com ara tanques. Aquesta situació va fer que el servei s'endarrerís, i que la majoria de trens no anessin a l'hora. Passat el migdia, però, el servei va quedar interromput. Es van haver de tallar línies de rodalies però també la circulació entre Barcelona i Portbou i entre Barcelona i Tarragona. Des de les tres de la tarda, es va haver de prestar servei alternatiu per carretera al tram entre Ribes de Freser i Puigcerdà, mentre que el de Ribes a Barcelona es va poder fer en tren. Segons Renfe, a un quart de set es va restablir la circulació entre Barcelona i Portbou i també en la línia fins a Maçanet. No obstant això, la situació va tardar hores a normalitzar-se. Per exemple, a l'estació de Girona hi havia cues als serveis d'atenció al client de persones indignades perquè, segons deien, l'única alternativa que se'ls donava era un Talgo que costava 15 euros. «Fa hores que ens esperem, no hi ha servei d'autobús cap a Barcelona i tot i això ens volen fer pagar el doble del que val el bitllet», afirmava David Fernández, un usuari atrapat a Girona durant més de quatre hores.
PER CARRETERA, IGUAL
El vent no va fer que s'hagués de tallar cap carretera principal. Segons el Servei Català de Trànsit, això només va passar en vies secundàries, com la GI-540, a Bescanó, en la qual es va restringir el pas a causa de la caiguda d'un arbre. Això mateix va passar a la carretera de Riudarenes a Santa Coloma de Farners, per exemple. La principal via afectada va ser l'AP-7. De matinada, es va haver de tallar una estona el pas per la caiguda d'uns xiprers, però la incidència principal va ser amb el trànsit de camions. Els dissabtes a partir de les deu de la nit els camions no poden circular a l'Estat francès, però al migdia ja s'hi va prohibir l'entrada per culpa del vent. Així, els camions quedaven aturats als aparcaments de la Jonquera, i quan van ser plens, es van desviar als de Vilamalla. Segons el Departament d'Interior, a la Jonquera i Vilamalla es van concentrar uns 3.000 camions.