L'alegria que es va viure el 3 de desembre passat al carrer Torrebadal, al barri de Casagemes, en la inauguració de la llar residència Josep Niubò ha quedat estroncada. Gairebé dos mesos després, el que ha d'esdevenir l'habitatge de vuit persones amb discapacitat intel·lectual està tancat. I el personal que hi ha d'anar a treballar també s'espera. El motiu: la Generalitat encara no els ha donat el permís.
Aspanin, entitat impulsora i gestora de la llar residència, lamenta una situació que no comprèn i que s'ha agreujat aquesta setmana quan, segons explica l'associació, la Generalitat els ha respost un «no vivim per vosaltres» a les seves peticions. «Sembla que vagin posant bastons a les rodes a aquesta residència», va dir Rosa Castellví, gerent d'Aspanin.
SE SEGUEIXEN ELS TRÀMITS
Fonts de la conselleria d'Acció Social i Ciutadania van assegurar ahir a aquest diari que la tramitació «no presenta cap endarreriment», i van recordar que s'han de seguir els tràmits administratius establerts. Segons van explicar, la llar residència és un projecte «de màxima prioritat» i li «donarem tot el suport».
Tot i que s'ha impulsat des de l'àmbit privat, la llar és pública i els beneficiaris hauran de ser a la llista d'urgents del departament. De fet, la conselleria els està enviant expedients de possibles usuaris i els apressa per obrir, tot i que és la mateixa conselleria la que els ha de donar el permís. Fonts del departament no ho consideren incompatible i asseguren que els dos processos es poden anar fent paral·lelament, així «quan obrin ja tindran els candidats».
La llar residència Josep Niubò ha costat 205.000 euros, 46.000 dels quals procedeixen de la Generalitat, tot i que Aspanin assegura que es va comprometre a pagar-los el doble.