| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


diumenge, 4 de gener de 2009
>

El túnel del TAV al Pertús, el 17 de febrer



MAR VICENTE DANI VILÀ. La Jonquera Girona

+ Les vies del TAV entre Llers i la Jonquera. Foto: EUDALD PICAS

La concessionària TP Ferro, encarregada de fer la via del TAV entre Figueres i Perpinyà, sempre ha mantingut que el 17 de febrer del 2009 tindrà acabat el tram que li van adjudicar. De fet, en aquests moments s'estan acabant d'instal·lar els últims elements, però la via i la catenària ja estan instal·lades. Fa uns mesos es va anunciar que els trens de prova circularien a partir del mes de novembre, però durant les últimes setmanes de desembre les proves de la via encara no havien començat, tot i que algunes màquines que fan treballs concrets com ara tirar grava ja serveixen per comprovar que no hi hagi problemes a la via. Per tant, l'únic que faltarà seran les comprovacions en el funcionament de la catenària i la senyalització.

Malgrat que el 17 de febrer d'aquest any estarà a punt aquest tram d'uns cinquanta quilòmetres, que inclou el túnel que travessa el Pirineu, el que està clar és que no hi circularan trens com a mínim fins d'aquí a un any, ja que la resta del traçat del TAV està endarrerit. De fet, no estarà enllestit fins al 2012, però el govern espanyol s'ha compromès a fer circular trens –amb un tercer rail– durant l'any 2010. Durant aquest temps, l'Estat haurà de pagar a la concessionària TP Ferro, que haurà complert els terminis, una indemnització, ja que no només tenia adjudicada la construcció de l'obra sinó també la gestió. El problema és que l'empresa perdrà durant aquest any els diners que té previst cobrar de peatge al túnel del Pertús, pel pas de trens de passatgers i de mercaderies.



A L'ESTIU, LA TUNELADORA A GIRONA


Una altra data que marcarà una fita és l'arribada de la tuneladora a la ciutat de Girona, una màquina que s'encarregarà de foradar els 3.640 metres dels dos túnels urbans que es faran al subsòl de la capital. Cap al mes d'abril es farà la recepció d'aquesta gran màquina, però caldrà muntar-la i fer les primeres proves. Tot plegat farà que la tuneladora no comenci a foradar els primers metres de túnel des de la zona de Mas Xirgu cap al centre de la ciutat fins a final d'estiu o principi de la tardor d'aquest 2009. La gran màquina avançarà entre 8 i 12 metres cada dia i anirà foradant un gran túnel d'uns 12 metres de diàmetre.

En paral·lel a l'arribada de la tuneladora a Girona, continuaran les obres de construcció de la gran estació intermodal a la zona del parc Central de la ciutat. Aquí s'han de fer més de 1.500 metres de pantalles de formigó, que conformaran l'estructura de l'estació que ocuparà prop de 700 metres de llarg. I també continuaran els treballs a la zona de Mas Xirgu, on s'estan fent els trams entre pantalles i on la línia del TAV es començarà a soterrar. Les obres de la infraestructura arribaran durant el 2009 al seu punt àlgid, ja que els responsables calculen que fins a mil treballadors coincidiran en els diversos trams de l'obra al terme municipal de Girona.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Calzada deixa la presidència de Caixa Girona

>Torna el Fòrum Gastronòmic a Girona

>En marxa la nova Audiència de Girona

>Restitució progressiva del cabal del Ter

>El Tour, a Girona

>El túnel de Bracons, per l'abril

>L'impuls del tercer carril de l'AP-7

>L'any del nou s'Abanell?

>Museu a la casa Masó de Girona

>Nova biblioteca i nou arxiu, a Girona

>El centre d'art Thyssen, a Sant Feliu

>Nous i millors hospitals

>La Generalitat estrena seu

>Deures pel 2009

>Nou tram de línia d'alta tensió acabat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.