| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 19 de maig de 2024


dilluns, 15 de desembre de 2008
>

La paradoxa del casc



R.E..
La llei obliga els ciclistes a usar el casc, però només a les carreteres. A les vies urbanes es pot anar amb el cap desprotegit. La distinció resulta paradoxal perquè és precisament al mig de la ciutat on, en comparació de la carretera, es produeixen caigudes i topades no excessivament greus si dus el casc posat, però que poden tenir conseqüències fatals si fan que rebis un truc al cap sense tenir-lo protegit. Malgrat aquesta evidència, hi ha moltes reticències a utilitzar-lo perquè és incòmode –diuen uns– o perquè és una nosa quan aparques la bici –diuen uns altres–. En matèria de seguretat, la qüestió de la senyalització nocturna és una altra assignatura pendent. Hi ha qui circula sense un llum que els distingeixi de la foscor. Cal tenir la bici equipada amb llums i vestir una armilla reflectora. Aquesta peça és aconsellable també de dia.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les principals ciutats de la demarcació disposen de 121 km de carrils bici urbans

>Aparcaments i Bicing

>La difícil convivència a la vorera

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.