| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 10 de juny de 2026


dimecres, 3 de desembre de 2008
>

125 milions per als municipis gironins

El Fons Estatal d'Inversió Local destina 177 euros per habitant per finançar inversions en projectes i obres municipals

S.G-A..
Els 221 municipis de les comarques gironines hauran de córrer per presentar les sol·licituds per finançar projectes i obres municipals d'execució immediata i especialment generadores d'ocupació. Les sol·licituds s'hauran de presentar per via electrònica a la Subdelegació del Govern entre el 10 de desembre i el 24 de gener. Les obres s'hauran d'executar durant el 2009 i s'hauran de justificar en el primer trimestre del 2010. El Fons Estatal d'Inversió Local, el qual el govern de l'Estat ha dotat amb 8.000 milions d'euros, es reparteix proporcionalment al nombre d'habitants. La proporció és de 177 euros per habitant el 2008, per la qual cosa a les comarques gironines hi corresponen un total de 124.986.462 euros per a 706.185 habitants.


El Butlletí Oficial de l'Estat va publicar ahir el Reial Decret 9/2008 de 28 de novembre pel qual es crea aquest fons. Es finançaran obres de competència municipal, de nova planificació i d'execució immediata. L'Estat dóna deu camins d'inversió: adequació, rehabilitació o millora d'entorns o espais públics urbans o promoció industrial; obres de xarxa viària, sanejament, enllumenat i telecomunicacions; construcció, adequació o millora d'edificis i equipaments socials, sanitaris, funeraris, educatius, culturals i esportius; protecció del medi ambient, prevenció de la contaminació, gestió de residus i estalvi i eficiència energètica; supressió de barreres arquitectòniques; conservació de patrimoni municipal o històric del municipi; abastiment d'aigua potable i tractament d'aigües residuals; promoció de la mobilitat sostenible i millora de la seguretat viària; prevenció d'incendis, i promoció turística.

La licitació de les obres es realitzarà por qualsevol dels procediments previstos en la llei de contractes del sector públic: obert, restringit o negociat, amb o sense publicitat, o seran tramitades com a contracte menor. Els ajuntaments de menys de dos-cents habitants podran executar les obres directament.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La Diputació ajudarà a fer els tràmits del nou fons d'inversió de l'Estat

>Crèdits especials i preferents

>El fons estatal d'ajuts destina 125 milions als municipis gironins

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.