| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 27 de maig de 2024


dimecres, 3 de desembre de 2008
>

La T-10, més barata que a París o Londres




L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha comparat el cost per viatge de les targetes de transport públic que funcionen a París, Londres, Viena, Brussel·les, Lió i Praga i conclou que «els títols habituals són molt més barats a Barcelona». A la capital catalana, un viatge amb la T-10 costa 0,72 euros, mentre que els abonaments de deu viatges de Brussel·les, París i Lió surten a 1,12; 1,14 i 1,28 euros el viatge. Més car encara resulta a Londres amb l'abonament setmanal comparable. L'ATM ha volgut defensar-se de les opinions que apuntaven que la xarxa de transport públic de Barcelona és de les més cares d'Europa i de les que tenen menys bonificacions. En la comparativa de l'ATM feta pública ahir s'afirma que el cost per viatge de la targeta més utilitzada a Barcelona, la T-10, resulta més barat que el preu de les seves homòlogues europees si es tenen en compte altres criteris que no siguin només el preu. Per exemple, el títol més utilitzat al metro de París és el carnet de 10 viatges T+, que costa 11,40 euros i que només és vàlid per a un viatge de metro o dos de bus, amb un cost d'1,14 euros per desplaçament. El títol integrat de París és la Carte Orange setmanal, que permet utilitzar tots els modes de transport i costa 16,8 euros, és a dir, un preu aproximat de 1,12 a 1,68 euros per viatge. A Londres es pot comparar amb l'abonament setmanal, que costa 24,20 euros i que és vàlid per a tots els sistemes excepte algunes companyies ferroviàries. A Madrid, certament, el Metrobús serà més barat el 2009 que a Barcelona –7,40 euros respecte de 7,70– però descompta un viatge en cada transbordament.



CRÍTIQUES
L'encariment de les tarifes del transport públic metropolità pel 2009 va provocar ahir més crítiques d'arreu però només el grup municipal d'ERC i l'entitat Promoció del Transport Públic (PTP) posen l'èmfasi en la clau del debat: el risc de col·lapse financer del sistema. El president del grup d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, critica que s'hagi incorporat la nova T-12 abans de revisar tot el sistema tarifari. CiU considera un «escàndol» que Hereu «accepti encantat» l'increment «exagerat» de les tarifes i diu que els usuaris acaben pagant la «feblesa negociadora» del tripartit amb l'Estat.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'estoc d'infraestructures ha crescut quatre cops més a Madrid que a Catalunya en 20 anys

>Amb Zapatero, inversió per sota del PIB

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.