Tarragona veurà impulsat el turisme local gràcies a l'aprovació inicial, dimarts passat, del pla de competitivitat de la Tàrraco romana, el qual preveu ser ratificat el pròxim mes de desembre per la Sectorial de Turisme. El pla de competitivitat veurà la seva aplicació durant els propers tres anys, de juny del 2009 fins al mateix mes del 2012, i tindrà un esforç econòmic de 4,2 milions d'euros. L'Estat, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Tarragona, Altafulla, Constantí i Roda de Berà afrontaran la despesa a parts iguals. Al seu torn, el consistori tarragoní suportarà el 80% de la despesa corresponent als ajuntaments.
IMPULSAR EL TURISME
La posada en funcionament d'aquest pla estratègic té com a objectiu la divulgació i la promoció del turisme a Tarragona aprofitant el seu llegat romà. El tinent d'alcalde de l'àrea per a la Promoció i Estratègies de Ciutat, Sergi de los Ríos, assegura que el pla de competitivitat «serà un punt de partida importantíssim per desenvolupar un model turístic de Tarragona, que durant massa anys no ha existit». L'entrada en funcionament del pla als quatre municipis de la demarcació amb patrimoni històric declarat per la Unesco, servirà d'impuls per a la creació de producte turístic, la promoció i la divulgació de Tarragona com «un referent pel que fa al turisme urbà i que s'enforteixi com a capital de turisme de ciutat», segons De los Ríos. L'Ajuntament de Tarragona es mostrava satisfet, en rebre la notícia ahir al matí del director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, després de l'esforç realitzat. De los Ríos celebrava la discreció amb què s'havia dut a terme tot el procés: «S'han vist els resultats de la feina feta a les fosques durant prop d'un any i mig», indicava.